رضیم
شماره دستور پخت: 3530
رضیم
طرز تهیه املت قارچ

موارد لازم + طرز تهیه

املت قارچ یکی از غذاهای بین المللی لذیذ و محبوب اساملت قارچ یکی از غذاهای بین المللی لذیذ و محبوب است که با دستور پخت های مختلفی طبخ می‌شود. این غذای لذیذ مانند سایر املت ها به طور معمول برای صبحانه یا عصرانه سرو می‌شود. املت قارچ به دو شیوه اصلی پخته می شود، شیوه نخست استفاده از گوشت یا مرغ در املت است و شیوه دوم املت قارچ گیاهی است که در این شیوه املت بدون گوشت و مرغ طبخ میگردد. برای تهیه این املت خوشمزه عمدتا از سبزیجات معطر استفاده می شود، در این دستور ما از پیازچه استفاده می کنیم اما شما می توانید با توجه به میل خود از سایر سبزیجات معطر استفاده کنید، برای دانستن دستورپخت این غذای لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر

تخم مرغ 3 عدد

قارچ 4 عدد متوسط

پیازچه 3 ساقه

فلفل سبز 1 عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

دستور پخت املت قارچ

مرحله اول

برای تهیه املت قارچ مجلسی نخست پیازچه ها را بشویید و کنار بگذارید. قارچ ها را سریعاً شسته و پوست آن‌ها را جدا نمایید و روی تخته آشپزخانه به شکل ورقه‌ای ریز کنید.

مرحله دوم

حالا تابه را روی شعله کم قرار داده و روغن را اضافه نمایید و بگذارید داغ شود، سپس قارچ های خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید و کمی نمک روی قارچ ها بپاشید و مدام تفت دهید تا کاملا پخته شوند.

مرحله سوم

درصورتیکه می خواهید قارچ ها آبدار باقی بمانند، آن ها را در تابه‌ای داغ بریزید و تفت دهید، اما چنانچه می خواهید آب آن ها کاملا گرفته شود، آن ها را در تابه‌ای سرد بگذارید و روی شعله بگذارید تا آب‌شان کاملا تخلیه کنید

مرحله چهارم

سپس تخم مرغ ها را در ظرفی جدا شکسته و در صورت سالم بودن در کاسه ای ریخته و با همزن کاملاً هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. بعد از آن پیازچه ها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید.

مرحله پنجم

سپس پیازچه ها را با چاقو کاملاً ریز کنید و داخل تخم مرغ ها بریزید و دوباره با همزن دستی کاملا ترکیب نمایید و به قارچ ها اضافه کنید و کمی تفت دهید و بگذارید املت شکل خودش را بگیرد و منسجم گردد.

مرحله ششم

شعله را زیاد نمایید و فلفل سبز تند را مانند زمانی که میخواهید بادمجان را کبابی کنید روی شعله قرار دهید و بگذارید کمی کبابی شود و سپس روی تخته آشپزخانه بگذارید.

مرحله هفتم

سپس از انتهای آن را کاملا نازک خرد کنید و داخل املت بریزید. سعی کنید این کار را تا جای ممکن سریع انجام دهید، چرا که با این کار طعم فلفلی و دودی مطبوعی به املت می‌دهید، البته می توانید از فلفل سبز شیرین هم استفاده کنید.

مرحله هشتم

حالا پس از اینکه املت کاملاً پخت، نیمی از املت قارچ را با کفگیر برداشته و بر روی نصف دیگر را آن تا کرده و در بشقاب قرار دهید و با سس کچاپ میل کنید. نوش جانتان!

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه املت قارچ

  1. خرمن (خریدار محصول)

    آخ آخ دلم خواست🥰😋🤩

  2. تشتر (خریدار محصول)

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این طرز تهیه پیدا کنم🙂🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)