رضیم
شماره دستور پخت: 3481
رضیم
طرز تهیه تره اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

ترهاسفناج یکی از غذاهای لذیذ و محبوب اصیل ایرانی است که با دستور پخت های متفاوت و البته آسانی می توان آن را طبخ کرد. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام دستور پخت تره‌اسفناج تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر

اسفناج ۵۰۰ گرم

تخم مرغ ۳ عدد

سیر ۱ عدد متوسط

نارنج ۲ عدد

برنج نیم دانه ½ پیمانه

کره ۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و پودر دارچین به مقدار کافی

طرز تهیه تره اسفناج

مرحله اول

برای پخت یک وعده تره‌اسفناج خوش طعم نخست اسفناج ها را شسته و در آبکش می گذاریم سپس آن را به شکلی درشت خرد می کنیم. در ادامه برنج نیم دانه را بشویید و با اسفناج خرد‌شده در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا یک و نیم لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و آن را روی شعله قرار دهید تا اسفناج و برنج کاملا بپزند. در طول مدت زمان پخت، چند بار اسفناج و برنج را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا نچسبند و وقتی برنج پخت، قابلمه را از روی شعله بردارید.

مرحله سوم

سپس برنج را با گوشت‌کوب کوبیده، و بعد از آن سیر را کاملاً ریز کنید. حالا یک تابه مناسب را روی شعله ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید، سپس سیر و کمی زردچوبه را به تابه اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری سیر را تفت دهید تا طلایی شود و بلافاصله تخم مرغ‌ها را به ماهیتابه اضافه نمایید و هم بزنید تا تخم مرغ‌ها کمی حالت سفتی به خود بگیرند، سپس تابه را از روی شعله بردارید و قابلمه را دوباره روی شعله برگردانید.

مرحله پنجم

اکنون آب نارنج را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین داخل قابلمه بریزید و مخلوط کنید. بعد از 5 دقیقه مخلوط سیر و تخم مرغ را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ششم

وقتی که روی خورش دَلمه بست، کره را به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید. در آخر قابلمه را از روی شعله برداشته و اسفناج را در ظرف مورد نظر ریخته و با نان تازه سرو نمایید. اکنون لذت ببرید نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه تره اسفناج

  1. سیمین

    مثل همیشه عالی👏🏻😋

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی