رضیم
شماره دستور پخت: 3772
رضیم
طرز تهیه حلوای دارچینی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع دسرهای کهن و سنتی ایرانی حلوا می باشد. این دسر عموما در ماه رمضان برای افطار و در مجلس های محرم سرو می گردد. یکی از مدل های حلوای مجلسی، مدل دارچینی می باشد که بوسیله آرد گندم آماده می گردد. چون در حلوا آرد تفت داده می شود یکی از انواع دسرهای مقوی می باشد. حلوا را می توان روی انواع نان های میکادو و بستنی به صورت تک نفره سرو کرد. دارچین بوی اصلی حلوای دارچینی است می توان از گلاب به جای زعفران استفاده کرد. در این حالت بایستی از مقدار آب کم نمود و در عوض گلاب افزود.

مواد لازم حلوا دارچینی

آرد گندم یا آرد سفید ۴ لیوان

شکر ۲ لیوان

آب دو و نیم لیوان

روغن مایع ۲ لیوان

دارچین ۲ قاشق مربا خوری سر پر

زعفران ساییده شده نصف قاشق چای خوری

کره ۲۵ گرم

طرز تهیه حلوای دارچینی

مرحله نخست:

برای آماده کردن حلوای مجلسی دارچینی اول درون یک ظرف آب و شکر و زعفران را می سابیم و دورن آن می ریزیم. بعد روی حرارت در حد متوسط می گذاریم. هرازگاهی مخلوط می کنیم تا زمانی که شکر حل گردد و محلول جوش بیاید.

گام دوم:

بعد از روی گاز برمیداریم. احتیاجی نیست محلول بجوشد فقط باید به مرحله جوش برسد زمانی که از اطراف ظرف شروع کرد بجوشد آن را از روی حرارت برمیداریم. بعد یک ماهیتابه بزرگ برمیداریم.

گام سوم:

آرد را درون آن الک نموده و بعد حرارت را کم می کنیم بعد آهسته آرد را تفت می دهیم تا بو داده شود و دیگر بوی خامی نداشته باشد. حدود 30 دقیقه طول می کشد که رنگ آرد عوض شود و تیره گردد. بعد از روی گاز برمیداریم.

گام چهارم:

مجدد الک نموده و به ماهیتابه انتقال می دهیم در این بخش کره و روغن را به آرد می افزاییم و روغن و آرد را 10 دقیقه تفت می دهیم تا تیره گردد. بعد در این بخش دارچین را به حلوا می افزاییم و ترکیب می کنیم تا یکنواخت گردد

گام پنجم:

بعد شهد را آهسته به آرد می افزاییم و تفت می دهیم تا شهد جذب آرد شود و حلوا جمع شود و به راحتی از ظرف جدا شود. زمانی که حلوا در ماهیتابه جمع شد از روی گاز برمیداریم و در حالت داغ در ظرف مناسب سرو می کنیم.

گام ششم:

بعد بر اساس سلیقه شخصی دیزاین می کنیم می توان درون نان های میکادو و بستنی یا نان تارت شیرین به حالت تک نفره آماده نمود. همچنین می توان حلوا را با گل محمدی و یا گردوی خرد شده و همچنین نارگیل دیزاین کرد.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه حلوای دارچینی

  1. الیانا (خریدار محصول)

    حرف نداشت????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)