رضیم
رضیم
طرز تهیه حلوای شیره خرما یا حلوای شیرگی

موارد لازم + طرز تهیه

حلوای شیره خرما یکی از حلواهای لذیذ و محبوب ایرانی است که با دستورپخت‌های مختلفی درست می‌شود. این حلوای لذیذ را بنا بر سلیقه خود می توانید با آرد گندم یا آرد برنج طبخ کنید. درست کردن این حلوا با آرد برنج طعم خرما را بیشتر می کند، اما تهیه این حلوا با آرد گندم کمی طعم آن را متعادل‌تر می‌کند و مزه‌ی شیره خرما را کم می‌کند. اصل این حلوای خوش‌طعم به استان سیتان و بلوچستان برمیگردد، البته این حلوا در شهرهای دیگر استان های جنوبی نیز با دستور‌پخت‌های مختلفی درست می‌شود. برای مشاهده دستور پخت این حلوای لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیره خرما

آرد گندم یا برنج 2 لیوان

روغن 1 لیوان

شیره خرمای آب شده 2 لیوان

دستور پخت حلوای شیره خرما

مرحله اول

برای تهیه حلوای خرمای لذیذ نخست باید با چگونگی تهیه شیره خرما آشنا شوید، که بیشتر در سیستان و بلوچستان با خرمای بسیار رسیده و با ریختن و جوشاندن در دیگ‌هایی بزرگ درست می‌شود‌.

مرحله دوم

سپس آن‌ها شیره را با رد کردن از صافی، کاملاً صاف کرده و استفاده می کنند. در این حلوا هم بستگی به شما دارد که چه مقدار شیرین باشد؛ که حلوای خیلی شیرین بخواهید یا آن را با طعم ملایم‌تری درست کنید.

مرحله سوم

شیره را در ظرفی بریزید و کمی آب اضافه کنید و بگذارید رقیق شود. (چنانچه نمی‌خواهید حلوا کمی رقیق شود، از اضافه کردن آب به آن خودداری نمایید) آرد را در تابه بریزید و مقداری تفت دهید.

مرحله چهارم

سپس روی آن روغن بریزید و مدام تفت دهید تا بوی خامی روغن گرفته شود؛ به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ مخلوط آرد و روغن کمی تغییر کند، سپس شیره آب شده را اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس به طور پیوسته به تفت دادن ادامه دهید و مواد را در تابه جمع کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و تفت دهید تا حلوا یکدست و منسجم گردد. مهمترین چیز در تهیه حلوا هم زدن مداوم آن است.

مرحله ششم

با باز و جمع کردن پیاپی، حلوا را به طور یکنواخت و یکدست بپزید. سپس شیره حلوای خرما را که به غلظت مناسب رسیده است، درون ظرف مدنظرتان ریخته، و روی آن را با مواد مختلف و مغزها تزئین نمایید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه حلوای شیره خرما یا حلوای شیرگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی