رضیم
شماره دستور پخت: 3941
رضیم
طرز تهیه رست سبزیجات

موارد لازم + طرز تهیه

سبزیجات گریل شده همیشه مورد توجه طرفداران لاغری و رژیم غذایی سالم‌ بوده است. رست سبزیجات، مخلوطی از انواع سبزیجات کبابی یا گریل شده و آب پز است، که آنها را با هم ترکیب می‌کنند و با ادویه و روغن زیتون طعم‌دار و سرو می کنند. این غذا بسیار سالم و کم کالری است و می توانید سبزیجات دیگر را با توجه به ذائقه خود به آن اضافه یا کم کنید. از آنجایی که در این رست قارچ وجود دارد، پروتئین غذا تامین می شود. برای مشاهده دستورپخت کامل و گام به گام این رست سبزیجات رژیمی تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم رست سبزیجات

کلم بروکسل ۲۰۰ گرم

نخود سبز ۱ پیمانه

هویج ۳ عدد

سیب زمینی ریز ۷ عدد

آبلیمو به مقدار لازم

روغن زیتون به مقدار لازم

قارچ ریز و متوسط ۳۰۰ گرم

نمک و پودر فلفل و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه رست سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه رست سبزیجات لذیذ و سالم، نخست کلم بروکسل‌ها را بشویید و در سینی فر با کمی روغن زیتون بگذارید تا کاملاً گریل شوند. در صورت تمایل می توان این کار را در تابه یا قابلمه نیز انجام داد.

مرحله دوم

قارچ ها را با دقت بشویید و کبابی کنید و کنار بگذارید. می توانید قارچ ها را برحسب ذائقه تا زمانی که قهوه ای رنگ شوند، کبابی کنید. سیب زمینی ها را بشویید و با پوست در یک قابلمه آب بپزید.

مرحله سوم

وقتی سیب زمینی ها نیم پز شدند، آنها را آبکش کنید. سپس سیب زمینی ها را با کمی روغن زیتون در تابه سرخ کنید. البته اینکار در فر نیز با کمی روغن قابل انجام است. حالا هویج‌ها را بشویید.

مرحله چهارم

سپس هویج‌ها را به طور یکنواخت و یکدست به صورت حلقه ای برش دهید و در آب بریزید و بگذارید تا آبپز شوند. بعد از آن نخود فرنگی ها را شسته و در قابلمه مناسبی با کمی آب بریزید و روی شعله می گذاریم تا پخته شوند.

مرحله پنجم

بعد از پختن کامل نخودفرنگی‌ها، آن ها را آبکش کرده، و در آب و یخ قرار دهید تا بلانچ شوند و رنگشان سبز گردد. تابه ای بردارید و مقداری روغن زیتون را روی شعله بگذارید. کلم بروکسل، قارچ و سیب زمینی ها را اضافه نمایید.

مرحله ششم

در مرحله آخر نخود فرنگی و هویج پخته شده را اضافه نموده و با هم مخلوط کنید. آبلیمو، نمک، پودر فلفل و آویشن را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا طعم خوبی پیدا کند. بعد از آن در ظرف مورد نظر خود سرو نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه رست سبزیجات

  1. بن سان (خریدار محصول)

    چه عالی شده ???????? ???? ???? ????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)