رضیم
رضیم
طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله غذاهای اصیل و لذیذ ایرانی که در مجالس و مراسم‌ها سرو می‌گردد زرشک پلو با مرغ می‌باشد. این غذای خوشمزه دارای طرفداران بسیاری است و امکان سرو آن برای مجالس مختلف عروسی و عزا وجود دارد. در این مطلب نحوه درست کردن سینه مرغ سرخ شده در کنار زرشک پلوی زعفرانی آموزش داده می‌شود. نحوه تهیه این مرغ با خورش‌های مرغ فرق دارد و به صورت خشک بخته و میل می‌شود. در تهیه این نوع غذا پیاز و سیر بکار نمی‌رود و به وسیله آب درون بافتی می‌پزد. به منظور فراگیری نحوه درست کردن زرشک پلو با سینه مرغ به صورت مرحله به مرحله با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۲ عدد

زعفران دم کرده به مقدار لازم

آب لیمو ترش ۱ عدد

نمک و فلفل و هل به مقدار لازم

رزماری در صورت تمایل

زرشک نصف پیمانه

کره ۵۰ گرم

شکر ۲ قاشق غذا خوری

خلال بادام و پسته به مقدار لازم

برنج ۳ پیمانه

نحوه درست کردن زرشک پلو با سینه مرغ

مرحله اول

در هنگام درست کردن این نوع غذا از پیاز یا سیر استفاده نمی‌شود و فرق این نوع غذا با سایر غذاهای درست شده با مرغ‌ نیز هیمن است. بدین منظور ابتدا در داخل یک تابه مقدار کمی روغن ریخته و آن را بر روی گاز قرار می‌دهیم تا خوب داغ شود. سپس مرغ‌ها را درون تابه ریخته و صبر می‌کنیم تا طلایی شوند.

مرحله دوم

پس از آن مرغ‌ها را برمی‌گردانیم تا سمت دیگر آنها نیز سرخ شود. هنگامی که مرغ‌ها کاملا سرخ شد آنها را را داخل ظرف دیگری قرار داده و به آن زعفران دم کرده، نمک، فلفل، آب لیمو ترش و پودر هل اضافه می‌نماییم.

مرحله سوم

در ظرف را بر روی آن قرار داده و ظرف را بر روی حرارت کم می‌گذاریم تا مرغ همراه با آب میان بافتش بپزد. توجه کنید که این نوع غذای مرغ دارای آب نمی‌باشد و چنانچه می‌خواهیم غذا آبدار باشد می‌توانیم مقدار کمی آب به آن اضافه نماییم.

مرحله چهارم

چنانچه درب قابلمه دارای سوراخ است پیشنهاد می‌شود که سوراخ آن را ببندید تا مرغ بهتر بپزد و نسوزد. می‌توان از این روش جهت پخت ران مرغ هم استفاده کرد. در مدت زمانی که مرغ در حال پختن است برنج را درست می‌کنیم. بدین منظور مقداری آب در داخل یک قابلمه ریخته و آن را بر روی گاز می‌گذاریم تا آب جوش بیاید.

مرحله پنجم

برنجی را که قبلا به مدت یک ساعت با مقدار اندکی آب و نمک خیس کرده بودیم داخل آب جوش ریخته و به آن مقدار کمی نمک اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا بپزد. هنگامی که برنج نیم‌پز شد، آن را آبکش نموده و در گوشه‌ای قرار می‌دهیم. پوست سیب‌زمینی‌های شسته شده را می‌گیریم.

مرحله ششم

پس از آن سیب‌زمینی‌ها را به شکل لایه‌ای خرد کرده و در ته قابلمه می‌گذاریم. البته ممکن است به جای سیب‌زمینی، نان برای ته دیگ مورد استفاده قرار گیرد. پس از آن برنجی را که آب‌کش کردیم را در داخل دیگ ریخته و صبر می‌کنیم تا دم بکشد.

مرحله هفتم

مقداری کرده در داخل یک تابه ریخته و به آن حرارت می‌دهیم تا کره ذوب گردد. پس از آن زرشک‌هایی را که پیش‌تر شسته و آبکش نموده‌ایم را در داخل تابه می‌ریزیم. به زرشک‌ها مقداری شکر هم اضافه کرده و پس از یک تف کم آن را از روی گاز برمی‌داریم.

مرحله هشتم

مقدار کمی از برنج را در داخل یک کاسه می‌ریزیم و زعفران و زرشک سرخ کرده را با آن مخلوط می‌نماییم. در گام بعد برنج را در دخل یک دیس ریخته و با برنج زعفرانی و زرشک تزیین می‌نماییم. مرغ‌های سرخ شده را نیز در کنار برنج قرار داده و یا به صورت جدا در ظرف دیگری می‌گذاریم و غذا را میل می‌کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه زرشک پلو با سینه مرغ

  1. همیلا (خریدار محصول)

    مثل همیشه عالی و ساده????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)