رضیم
شماره دستور پخت: 3737
رضیم
طرز تهیه زرشک پلو با میگو

موارد لازم + طرز تهیه

بدون شک لااقل یکبار هم که شده طعم زرشک پلو با مرغ را چشیده اید و میدانید که این غذا یکی از غذاهای خوش طعم و اصیل ایرانی است. اما در اینجا قصد آموزش زرشک پلو با میگو را برای شما داریم که آن هم از طعم لذیذی برخوردار بوده و از انجا که میگو بسیار لذیذ و در عین حال پر خاصیت نیز میباشد میتوان این غذای عالی را در مهمانیها نیز سرو کرد. برای اینکه با طرز تهیه این غذای لذیذ اشنا شوید، میتوانید با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

میگو ۸۰۰ گرم

برنج ۳ پیمانه

زرشک ۳ قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

دارچین به مقدار لازم

پیاز ۲ عدد

طرز تهیه زرشک پلو با میگو

در ابتدا برای تهیه زرشک پلو با میگو، برنج از قبل خیس شده را با کمی نمک در آب جوش بریزید تا به صورت نیم پز در بیاید و سپس آن را آبکشی کنید . به سراغ تهیه بقیه مواد بروید.

میگوهای تمیز شده را خوب بشویید و در یک سبد بگذارید تا در آب آنها گرفته شود. در همین زمانی که میگوها در حال خشک شدن هستند شما پیاز شسته شده و خلالی شده را در کمی روغن داغ تفت بدهید تا جایی که سبک شده و به رنگ طلایی در بیایند.

وقتی پیازها طلایی شدند آنها را از تابه خارج کرده و در همان تابه میگوها را بریزید و تفت دهید، در صورت کم بودن روغن کمی روغن به آن اضافه کنید و همچنین توجه گنید که شعله را زیاد کرده و میگوها را تفت دهید.

میگوها را آنقدر تفت دهید تا رنگ آن عوض شود وقتی به این مرحله رسید میتوانید پیاز را به میگوها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. در همین هنگام زردچوبه، دارچین و فلفل و زعفران دم کرده را نیز اضافه کرده و هم بزنید و بعد از کمی تفت دادن آن را از روی شعله بردارید.

کف قابلمه ای را که قرار است غذای خود را در آن درست کنید، بعد از چرب کردن ته دیگ گذاشته (هر ته دیگی که دوست دارید) و بعد یک لایه از برنج آبکش شده را روی آن بریزید و روی برنج نیز یک لایه از ترکیب میگو و پیاز بریزید و به همین ترتیب کار را تکرار کنید هم برنج و هم مواد شما همه تمام شوند. و در ظرف را دمی گذاشته و غذا رو روی شعله مناسب گذاشته و منتظر آماده شدن آن باشید.

در این زمان زرشک را در کمی روغن همراه با زعفران دم کرده تفت دهید و بعد از آماده شدن برنج کمی از آن را برداشته و با زرشک مخلوط میکنیم. بقیه برنج را در ظرف مورد نظرتا بکشید و بعد مخلوط برنج و زرشک را نیز با سلیقه خودتان روی آن بریزید و سرو کنید.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه زرشک پلو با میگو

  1. مِهزاد (خریدار محصول)

    من این آموزش رو درست کردم بنظر خیلی عالی میشه، پیشنهاد میکنم به بقیه🙂🥰

  2. خجسته لقا (خریدار محصول)

    واقعا رسپی هاتون حرف نداره👌🏻👌🏻😍

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی