رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد اندونزی

موارد لازم + طرز تهیه

سالاد اندونزی که از نام مشخص است به چه کشوری تعلق دارد یک سالاد لذیذ با طعمی جدید است که از لحاظ مواد اولیه و طعم بی شباهت به سالاد کلم نیست. با شما هستیم برای آموزش سالاد اندونزی.

مواد لازم سالاد اندونزی برای ۴ نفر

کلم برگ قرمز ۱ پیمانه

کلم برگ سفید ۲ پیمانه

کالباس نصف پیمانه

ذرت نصف پیمانه

نخود فرنگی نصف پیمانه

سس مایونز نصف پیمانه

خیارشور ۴ عدد

هویج ۲ عدد

کشمش پلویی به اندازه دلخواه

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه سالاد اندونزی

مرحله اول

کلم ها را شسته و به صورت یکدست خرد کنید. بهتر است برش کلم ها نازک و ظریف باشد تا شکل بهتری در سالاد داشته باشد. همچنین میتوانید از رنده درشت برای خرد کردن کلم ها استفاده کنید.

کاسه ای که برای کلم ها انتخاب میکنید بهتر اسن بزرگ باشد تا گنجایش همه واد را داشته باشد.

مرحله دوم

ذرت و نخود فرنگی و هویج نگینی یا رشته ای خرد شده را بخارپز یا آب پز کنید. میتوانید از ذرت یا نخودفرنگی کنسرو شده هم استفاده کنید.

مرحله سوم

سبزیجات بخارپز شده را نیز به کلم ها اضافه کنید. در مورد هویج این امکان وجود دارد که آن را به صورت خام استفاده کنید اما اگر هویج خام را ترجیح میدهید باید حتما آن را به اندازه ای خرد کنید که جویدن آن راحت باشد. کالباس را هم میتوانید مانند کلم ها برش نازک بدهید و هم مانند هویج برش های ریز بدهید. خیارشور را نیز نگینی خرد کنید و به همراه کالباس به کاسه سالاد اضافه کنید.

مرحله چهارم

همه مواد درون کاسه سالاد را ب هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. اکنون برای این سالاد سس تهیه کنید.

مرحله پنجم

برای آماده کردن سس، سس مایونز و نمک و فلفل سیاه نیاز دارید. این مواد را با هم مخلوط کنید و اگر تمایل داشتید مقداری آب لیمو نیز به سس اضافه کنید تا عطر و طعم قوی تری داشته باشد.

در این مرحله باید سس سالاد را آماده کنیم. برای این منظور سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک می ریزیم سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در صورت تمایل می توانید کمی آبلیمو هم به سس اضافه کنید.

مرحله ششم

سس آماده شده را به کاسه سالاد اضافه کنید و مخلوط کنید تا همه ی مواد سالاد به سس آغشته شود. شما میتوانید سالاد را در ظرف سرو بکشید و با کشمش و گوجه گیلاسی یا زیتون یا کشکمش تزیین کنید. نوش جان

نکات تهیه سالاد اندونزی

سالاد اندونزی رژیمی

برای داشتن یک سالاد رژِیمی و کم چرب میتوانید ماست کم چرب را جایگزین سس مایونز کنید. استفاده از آب لیموترش و روغن زیتون نیز مفید است. برای کاهش کالری سالاد میتوانید کشمش را نیز از آن حذف کنید.

سالاد اندونزی قالبی

برای شکل دهی به سالاد و قالب زدن آن در کف قالب مورد نظر خود یک کیسه نایلون پهن کنید و برای آنکه نایلون زیر دستتان جابجا نشود آن را با کمی آب به کف ظرف بچسبانید. سپس سالاد را داخل قالب ریخنه و کمی فشرده کنید تا شکل بگیرد. برای حفظ شکل قالب سالاد را در یخچال قرار دهید و پس از مدت نیم ساعت یا بیشتر از قالب خارج کنید.

سالاد اندونزی با کشمش

کشمش جزء مواد اولیه ی اصلی این سالاد نیست اما آشپزان ایرانی برای خوش آمد ذائقه ی مهمانان خود از کشمش در این سالاد استفاده میکنند. بهتر است بدانید برای بافت بهتر لازم ست کشمش را از قبل بخیسانید تا در سالاد سفت و دندان گیر نباشد. حدود 20 دقیقه زمان برای خیساندن کشمش ها لازم است.

سالاد اندونزی با فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای نیز در مواد اولیه اصلی این سالاد دیده نمیشود اما در صورت دلخواه میتوان آن را به سالاد اضافه کرد. فلفل دلمه را نواری و نازک برش بزنید و به سالاد اضافه کنید. فلفل دلمه ای ها در رنگهای قرمز و زرد و سبز و نارنجی موجود هستند که استفاده از این تنوع رنگی ظاهر زیباتری به سالاد شما میدهد.

سالاد اندونزی با قارچ

قارچ را هم به صورت خام و به صورت تفت داده شده خنک شده میتوانید به این سالاد اضافه کنید. برش قارچ میتواند ورقه ای یا نگینی باشد.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد اندونزی

  1. وانوشه (خریدار محصول)

    چقدر خوشمزست 🙂 ???? ???????? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی