رضیم
شماره دستور پخت: 3744
رضیم
طرز تهیه سوفله هویج

موارد لازم + طرز تهیه

در سراسر دنیا از انواع پیش غذاهای خوش طعم و متنوع استفاده میشود. یکی از این پیش غذاهایی که ریشه بین المللی داشته و بسیار خوش آب و رنگ و خوش طعم است سوفله هویج میباشد. نکته جالب در مورد این پیش غذا این است که با اضافه کردن مرغ به این پیش غذا میتوان از آن به عنوان یک غذای کامل نیز استفاده کرد. در صورت عاقه به یادگیری چگونگی طرز تهیه این پیش غذای خوش مزه با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر

هویج ۲ عدد متوسط

تخم مرغ ۳ عدد

شیر ۱ فنجان سرخالی

آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری

کره ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد متوسط

جعفری ۱ دسته کوچک

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا ۱ پیمانه

نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواه به مقدار کافی

طرز تهیه سوفله هویج

در مرحله اول از تهیه سوفله هویج، هویجها را که به خوبی شسته اید، پوست بگیرید و با قسمت درشت رنده، آن را رنده کنید و در کمی کرده ذوب شده بر روی شعله گاز تفت دهید، به اندازه ای که آب هویج به طور کامل گرفته شود. در همین زمان ادویه هایی را که مورد علاقه شماست به همراه فلفل و نمک به آن اضافه کرده و هویجها را با ادویه ها ترکیب و یک دست کنید و سپس زیر آن را خاموش کنید و اجازه دهید تا هویج در دمای محیط خنک شود

در این زمان شما به سراغ تخم مرغها رفته زرده و سفیده آن را از هم جدا کنید.

سفیده ها را در ظرفی گود با همزن که روی دور تند است مرتب هم بزنید تا جایی که سفیده سفت و دارای حجم شود و از ظرف جدا نشود. بعد از آن زرده ها را نیز به سفیده اضافه کرده و آنها را نیز با همزن هم بزنید (دور متوسط).

در مرحله بعد پیاز رنده شده و آرد و شیر و همچنین جعفری خرد شده و بکینگ پودر و همینطور پنیر پارمزان را به مواد تخم مرغی اضافه کنید. و آن را با دست و در یک طرف هم بزنید. سپس هویج خنک شده را نیز به این مواد اضافه کنید و به آهستگی هم بزنید.

نکته 1: آهسته هم زدن مواد باعث میشود که پف سفیده تخم مرغ نخوابد و همچنان دارای حجم بماند.

این مواد سوفله را در ظرفی که کف آن را به روغن آغشته کرده ایم ریخته و آن را در فری که از قبل با دمای 80 درجه سانتیگراد گرم شده است به مدت 25 تا حدود 30 دقیقه و در طبقه وسط فر قرار میدهیم. بعد از گذشت زمانی که برای آماده شدن سوفله لازم است فر را خاموش کرده و قسمت گریل آن را روشن میکنیم تا روی سوفله نیز به رنگ طلایی شود، البته باید مراقب بود که هنگام روشن کردن گریل روی سوفله خیلی سرخ نشده و رنگ آن به قهوه ای تغییر نکند.

سوفله آماده شده را بعد از اینکه کمی خنک شد میتوانید سرو کنید.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه سوفله هویج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی