رضیم
رضیم
طرز تهیه سوپ لیموی یونانی

موارد لازم + طرز تهیه

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در سراسر دنیا تهیه و سرو می شود. همچنین به دلیل آبکی بودن سوپ و مواد به کار رفته در آن، اکثر سوپ ها برای بیماران سرماخوردگی و آنفولانزا توصیه می شود. سوپ لیمو و مرغ یونانی، همانطور که از نامش پیداست، منشا آن یونان است. در این سوپ از تخم مرغ استفاده می شود که به سوپ حالت خامه ای می دهد و با سایر سوپ ها متفاوت است.

مواد لازم برای ۴ نفر

آب مرغ ۵ پیمانه

فیله مرغ ۲۵۰ گرم

برنج ½ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

لیمو ترش ۲ عدد

شوید ½ پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

نحوه پخت سوپ لیمو

گام اول

برای درست کردن سوپ لیمو، ابتدا یک قابلمه آب را روی اجاق قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس مرغ را داخل آن می گذاریم و می گذاریم یک ربع بجوشد تا مرغ بپزد. سپس آن را از آب در حال جوش خارج کرده و بگذارید خنک شود.

قدم دوم

در این گام یک قابلمه دیگر را با مقداری آب روی اجاق می گذاریم تا بجوشد. سپس برنج را که از قبل در ظرف آب خیس کرده ایم به آب در حال جوش اضافه می کنیم و می گذاریم بجوشد. سپس آن را در آبکش می ریزیم.

گام سوم

حالا جوجه ها را به قطعات کوچک خرد می کنیم. سپس با برنج داخل قابلمه بریزید. آب مرغ را اضافه کنید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد.سپس حرارت را کم کنید تا بجوشد.

گام چهارم

در این گام تخم مرغ را در ظرفی بزنید. سپس آب لیمو را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس یک لیوان آب سوپ گرم روی تخم مرغ ها بریزید و هم بزنید تا تخم مرغ ها به هم بچسبند.

گام پنجم

اکنون مخلوط تخم مرغ را به آرامی داخل سوپ بریزید و هم بزنید تا خوب ترکیب شود. سپس شوید را ریز خرد کرده و با کمی نمک و فلفل به آش اضافه کنید و هم بزنید تا مواد آش مخلوط شود.

گام ششم

در این مرحله بعد از اینکه سوپ یکدست و خوب چیده شد، گاز را خاموش کرده و سریع سرو کنید. توجه داشته باشید که بعد از افزودن تخم مرغ به سوپ نباید زیاد بجوشد تا حالت خامه ای خود را از دست ندهد.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سوپ لیموی یونانی

  1. مَهدیار

    چه بی نظیر شدههه????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی