رضیم
رضیم
طرز تهیه فیله ماهی با سس سیر

موارد لازم + طرز تهیه

غذاهای دریایی فواید زیادی برای سلامتی دارند و از گوشت قرمز مفیدتر هستند. یکی از ماهی هایی که در سرتاسر دنیا استفاده می شود اولین ماهی از نظر مواد مغذی و ویتامین ها سالمون است. ماهی سالمون در مقاسیه به ماهی های دیگر بوی کمتری دارد و گوشت نارنجی و بدون تیغ آن خوشمزه و سرشار از امگا 3 است. یکی از غذاهایی که در آن از ماهی آزاد استفاده می شود فیله ماهی با سس سیر است. در این غذا از لوبیا سفید نیز استفاده می شود و خواص حبوبات باعث شده است که با فیله ماهی مناسب باشد.

مواد لازم برای ۴ نفر

ماهی سالمون ۴۰۰ گرم

لوبیا سفید پخته شده ۲ پیمانه

کره ۳ قاشق غذاخوری

سیر ۴ حبه

پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری

لیمو ترش ½ لیمو

آب سبزیجات معطر ½ فنجان

سس سویا ۲ قاشق غذاخوری

سس کچاپ تند ۱ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز خرد شده ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور تهیه فیله ماهی با سس سیر

گام اول

برای درست کردن فیله ماهی در سس سیر ابتدا یک کاسه کوچک بردارید. پودر پیاز، پاپریکا و فلفل را به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس مخلوط ماهی و ادویه را مخلوط کرده و کنار بگذارید.

گام دوم

در این گام یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت کم قرار دهید. بعد نصف کره و کمی روغن را در ماهیتابه بریزید و بگذارید روغن داغ شود. سپس ماهی را با حرارت متوسط سرخ کنید.

گام سوم

تا ماهی از دو طرف طلایی شود. ماهی را از ماهیتابه خارج کنید. باقی مانده کره، سیر، جعفری، نمک، فلفل و سس تند را به تابه اضافه کنید. سپس لوبیاهای پخته و آبکش شده را در روغن سرخ می کنند.

گام چهارم

حال آب، آب لیمو و سس سویا را اضافه کنید و روی حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود. سپس ماهی را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا سس به خورد ماهی برود و از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه فیله ماهی با سس سیر

  1. فروزنده (خریدار محصول)

    شما فقط آموزش بذارین🙂🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)