رضیم
شماره دستور پخت: 3909
رضیم
طرز تهیه قیمالی پیده

موارد لازم + طرز تهیه

قیمالی پیده یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ترکیه است که از مواد مختلف تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیمالی پیده به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم قیمالی پیده

آب ولرم ۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر

مارگارین ۴ قاشق غذا خوری

آرد همه کاره ۱ کیلو گرم

مخمر نان تازه ۱۵ گرم یا ۱ قاشق غذا خوری پودر مخمر فوری

آب گرم یک و نیم لیوان معادل ۳۰۰ میلی لیتر

نمک ۳ قاشق غذا خوری

مواد میانی

پیاز بزرگ ۱ عدد

فلفل دلمه ای سبز خرد شده ۱ عدد

فلفل دلمه قرمز خرد شده ۱ عدد

شکر ۱ قاشق چای خوری

جعفری تمیز و شسته شده و ریز خرد شده ۱ دسته

گوشت چرخ شده یا ریز خرد شده ۲۵۰ گرم

پاپریکا ۲ قاشق چای خوری

فلفل سیاه ۲ قاشق چای خوری

مواد لازم برای سس

فلفل سیاه ۲ قاشق چای خوری

سس گوجه فرنگی سالسا ۲ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه قیمالی پیده

مرحله اول

برای تهیه قیمالی پیده خوشمزه در ابتدای کار می بایست خمیر پیده را تهیه کنیم. برای این کار ابتدا باید آب ولرم، مارگارین، 850 گرم آرد، مخمر، آب گرم، نمک و شکر را در ظرفی ریخته، مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه ورز دهید.

مرحله دوم

سپس دست هایمان را با کمی آب مرطوب می کنیم تا هنگام ورز دادن خمیر به دست نچسبد. در حین ورز دادن، اگر خمیر خیلی سفت بود، کمی آب و اگر خیلی نرم بود، کمی آرد اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله که ورز دادن خمیر را تمام کردیم، روی کاسه را با کیسه پلاستیکی یا سلفونی کاملاً بپوشانیم و ظرف را برای مدتی کناری قرار دهیم. بعد از گذشت حدود 45 دقیقه خمیر پف کرده است و آماده برای مرحله بعد خواهد بود.

مرحله چهارم

مواد میانی را در این مرحله آماده می کنیم. برای این کار ابتدا پیاز را شسته و پوست گرفته و به قطعات کوچک خرد می کنیم و در ظرفی می ریزیم. گوشت چرخ کرده یا خرد شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری خرد شده، فلفل دلمه ای خرد شده، شکر، پاپریکا، فلفل سیاه، نمک، رب گوجه فرنگی و 2 قاشق غذاخوری آب را اضافه کنید و خوب هم بزنید و کنار بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله ششم

در این مرحله نیز باید سس را آماده کنیم. سس گوجه فرنگی سالسا، روغن زیتون، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. سپس بهتر است که خمیر را به 15 تکه کوچک تقسیم کنید. این تقسیم بندی تقریبا به اندازه یک مشت است.

مرحله هفتم

روی میز یا پیشخوان مقداری آرد می پاشیم تا گلوله های خمیر به میز نچسبند. چانه های خمیر را به شکل بیضی بلند به اندازه یک دست باز می کنیم. مقداری سس روی خمیر بمالید.

مرحله هشتم

سپس لبه های خمیر را به اندازه انگشتان می گذاریم، سس را روی لبه ها قرار ندهید. حالا مخلوط گوشت را به طور یکنواخت روی آن پخش می کنیم. سپس تمام قسمت های خمیر را با گوشت بپوشانید.

مرحله نهم

در این مرحله کمی روی گوشت فشار می دهیم تا صاف شود و کاملا به خمیر بچسبد. در مرحله بعد لبه های خمیر را به سمت داخل رول می کنیم. توجه داشته باشید که فقط باید قسمتی را که سس به آن اضافه نکردیم جمع کنیم.

مرحله دهم

به این ترتیب دو طرف لبه را جمع کرده و به هم می چسبانیم تا به شکل قایق درآید. در ادامه باید کف سینی فر را با کاغذ روغنی کاملاً پهن یا چرب می کنیم. قیمالی را در ظرف پخت قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

سپس آنها را در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه قرار می دهیم تا طلایی یا قهوه ای شوند. این حدود 15 دقیقه طول می کشد. سپس آن را از فر خارج کرده و به آرامی آن را از ظرف پخت خارج کرده و در ظرف مناسبی سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه قیمالی پیده

  1. آلا

    چه ترکیب خوشمزه ای😋

  2. یزدان مهر

    از این خوشمزه تر مگه داریم ؟😋👌🏻

  3. مشکات (خریدار محصول)

    چه خفن و لذیذ شده????????????????????????

  4. فردیس

    حرف نداره????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)