رضیم
شماره دستور پخت: 3967
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

خوراک مرغ یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که هرکسی به روش خود آن را طبخ می کند. مرغ توسکانی یک غذای بسیار ساده از منطقه توسکانی ایتالیا است که تمام مواد آن به راحتی در دسترس است و هیچ تغییری در دستور غذا ایجاد نشده است. اصل بر این است که این غذا را با نان یا به تنهایی سرو کنید، اما درصورتیکه میل دارید آن را در یک بعد از ظهر به عنوان غذای اصلی سرو کنید، می توانید به رسم ایرانی آن را با برنج زعفرانی سرو کنید که بسیار لذیذ‌ است. برای مشاهده دستور پخت کامل و گام به گام مرغ توسکانی تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم مرغ توسکانی

سینه مرغ بدون پوست و استخوان ۵۰۰ گرم

روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری

کره ۲ قاشق غذا خوری

قارچ اسلایس شده ۲۵۰ گرم

آرد ۱ قاشق غذا خوری

سیر خرد شده یک و نیم قاشق چای خوری

آب مرغ نصف لیوان

خامه یا مخلوط شیر و خامه سه چهارم لیوان

پنیر پارمزان رنده شده یک چهارم لیوان

بی بی اسفناج یا اسفناج خرد شده ۱ لیوان

گوجه فرنگی خشک خرد شده ۱ لیوان

جعفری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه و ادویه دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ توسکانی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ لذیذ‌ و خوش‌طعم به شیوه توسکانی نخست، روغن را در تابه ای روی شعله متوسط قرار دهید. سینه مرغ را به شکل ورقه های نازک برش دهید تا زمان پخت کمتر شود.

مرحله دوم

دو سمت تکه های مرغ را با نمک و فلفل یا چاشنی های دلخواه دیگر مزه دار کنید. سپس مرغ‌ها را کف تابه پهن کرده و هر طرف را به مدت 4-5 دقیقه سرخ نمایید؛ یا بگذارید روی شعله بماند تا زمانیکه طلایی و پخته شود.

مرحله سوم

حالا پس از پخته شدن مرغ ها را از ظرف خارج کرده و در بشقاب بگذارید و با فویل بپوشانید تا گرم شوند. سپس ماهیتابه را با دستمال کاغذی تمیز نمایید، در ادامه کره را در تابه آب کنید.

مرحله چهارم

سپس قارچ ها را حدود 5-6 دقیقه یا تا زمانی که نرم و کاراملی شوند تفت دهید. حالا سیر را اضافه کنید و حدود 30 ثانیه تفت دهید تا بوی سیر بلند شود. بلافاصله آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا خامی آرد از بین برود.

مرحله پنجم

سپس آب مرغ را در تابه بریزید و هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. سپس وقتی آب مرغ شروع به جوشیدن کرد، نمک و ادویه را اضافه کنید، سپس خامه و پنیر پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله ششم

اکنون بلافاصله اسفناج و گوجه فرنگی خشک شده را اضافه کنید، در نهایت مرغ‌های پخته شده را به تابه برگردانید و بعد از چند دقیقه شعله را خاموش کنید و با جعفری ریز شده، پوره سیب‌زمینی و سبزیجات مختلف سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مرغ توسکانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی