رضیم
رضیم
طرز تهیه مرغ سوخاری در فر (رژیمی)

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از محبوب ترین غذاهای سوخاری که بعنوان یک غذای بین المللی در سراسر دنیا شاخته می شود مرغ سوخاری است. این غذای بسیار لذیذ و خوشمزه با روش های بسیار متنوعی طبخ می شود اما افراد مسن به دلیل کالری بسیار بالای این غذا، و اینکه معمولاً در سنین بالا در رژیم غذایی کم کالری قرار دارند، از مصرف مرغ سوخاری منع می شوند. طبخ مرغ سوخاری با فر بجای سرخ کردن و غوطه وری در روغن، باعث کاهش چشمگیر کالری خواهد شد. این کار باعث می شود که تعداد افراد بیشتری بتوانند مرغ سوخاری را در سبد غذایی خود قرار دهند و از طعم آن لذت ببرند. در ادادمه به آموزش طبخ این غذای شما با شما همراه خواهیم بود.

مواد لازم برای 4 نفر

سینه و ران مرغ 800 گرم

پودر سوخاری 1 تا 2 لیوان

ماست چکیده 4 قاشق غذاخوری

فلفل سفید ½ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری

تخم مرغ 1 عدد

نمک 1 قاشق چایخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری

دستور پخت مرغ سوخاری در فر

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه مرغ سوخاری، فر را تا دمای 180 درجه قرار می دهیم تا دما به حد مطلوب افزایش یافته و آماده طبخ و سوخاری شدن مرغ شود. سپس ماست چکیده و تخم مرغ را درون ظرف مناسب ریخته و خوب هم می زنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعد ادویه های مورد نیاز مثل فلفل سفید، فلفل قرمز، زردچوبه و پودر زنجبیل را درون ظرف به ماست و تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه کمی نمک و حدوداً دو قاشق روغن زیتون به ترکیب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مواد را خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در نهایت با جدا کردن گوشت مرغ از استخوان ها و چربی و قسمت های اضافی، گوشت را به صورت دلخواه تکه تکه کرده و درون کاسه حاوی ماست و ادویه ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در مرحله بعد ترکیبات را به خوبی مخلوط کرده و هم می زنیم تا گوشت مرغ کاملاً یکدست طعمم دار شود. در صورت امکان می توان روی ترکیب را سلفون کشید و یک ساعت درون یخچال قرار داد تا مرغ کاملاً طعم دار و خوشمزه شود.

مرحله پنجم

اگر زمان کافی برای طعم دار شدن خوراک مرغ ندارید می توانید مرغ را بدون استراحت طبخ کنید. جهت انجام این کار، سینی فر را از درون فر خارج کنید و روی سینی را با فویل آلومینیومی به طور کامل بپوشانید تا چربی اضاف مرغ به سینی نچسبد.

مرحله ششم

در مرحله بعد پودر سوخاری را آماده کرده و درون یک ظرف تمیز و مناسب کنار دست خود قرار دهید. هر قسمت از مرغ ها را از درون مواد طعم دهنده خارج کنید و درون آرد سوخاری بغلطانید تا کاملاً به آرد سوخاری آغشته شوند.

مرحله هفتم

سپس هر قسمت از مرغ را درون سینی فر قرار دهید و کمی فاصله دهید تا تکه ها به یکدیگر نچسبند و خوب بپزند. در انتها به وسیله یک برس تمیز روی مرغ ها روغن زیتون بمالید و سینی را درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا سوخاری شوند.

مرحله هشتم

برای پختن مناسب مرغ ها و سوخاری شدن کامل آنها بین 45 دقیقه تا یک ساعت و ربع زمان نیاز است. پس از مغز پخت شدن گوشت مرغ و خارج کردن آن ها از درون فر تکه های مرغ را روی گریل قرار دهید تا کاملاً رنگ بگیرند و طلایی شوند.

مرحله نهم

در نهایت پس از طلایی شدن تمامی تکه های مرغ، آنها را درون ظرف دلخواه با دیزاین مناسب می-چینیم و تزیین می کنیم. در نهایت سس دلخواه و مورد علاقه خود را کنار تکه های مرغ سوخاری قرار داده و به همراه غذا میل کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه مرغ سوخاری در فر (رژیمی)

  1. اُکتای

    خیلی رسپی راحتیه👏🏻😊👌🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)