رضیم
شماره دستور پخت: 4563
رضیم
طرز تهیه میگو بندری

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله غذاهای لذیذ و ساده شهر بوشهر میگو بندری می‌باشد. به منظور یادگیری نحوه تهیه این غذای خوشمزه به صورت گام به گام، با با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

میگو ۵۰۰ گرم

سیب زمینی ۲ عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۲ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

نحوه درست کردن میگو بندری

مرحله اول

به منظور درست کردن میگو بندری لذیذ ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست کنید و آنها را به صورت نگینی خرد نمایید. پس از آن سیب‌زمینی‌های خرد شده را با آب سرد بشویید. سپس با استفاده از دستمال سیب‌زمینی‌ها را خشک کنید. پس از آن تابه را بر روی گاز قرار دهید و گاز را روشن کنید.

مرحله دوم

مقداری روغن در داخل تابه ریخته و صبر کنید تا داغ شود. پس از آن سیب‌زمینی‌های خرد شده را در داخل تابه بریزید تا سرخ شوند. بعد از آنکه سیب‌زمینی‌ها به طور یکدست سرخ شدند آنها را از داخل تابه خارج نمایید.

مرحله سوم

در این مرحله پیازها را پوست کرده و آنها را به صورت یکدست خلالی نازک کنید. پس از آن پیازهای خلالی شده را در داخل تابه ریخته و مقدار کمی آنها را تفت دهید. سپس مقداری روغن و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و آن‌ها را آنقدر تفت دهید تا پیازها سبک گردند.

مرحله چهارم

حبه‌های سیر را در داخل تابه رنده کرده و مقدار کمی تفت دهید. پس از آن میگوها را در داخل تابه ریخته و آنقدر تفت دهید تا سرخ شوند. سپس به آن رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

مرحله پنجم

رب گوجه فرنگی را به طور کامل سرخ کنید و پس از آن سیب‌زمینی‌های سرخ شده را به آن اضافه نمایید و بهم بزنید تا مواد داخل تابه به صورت کامل یکدست شوند. اکنون می‌توانید این غذای لذیذ را همراه برنج و یا به صورت ساندویچ میل نمایید.

مرحله ششم

توجه کنید که طعم‌دار کردن میل پیش از سرخ کردن آن اختیاری است. چنانچه فرصت کافی برای این منظور دارید برای داشتن میگوی بندری لذیذتر بهتر است آنرا با مواد دلخواه طعم‌دار نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه میگو بندری

  1. تابناک

    عالیه، خیلی خوش سلیقه اید😉

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی