رضیم
شماره دستور پخت: 3923
رضیم
طرز تهیه نافله خوزستانی

موارد لازم + طرز تهیه

نافله خوزستانی یکی از غذاهای سنتی جنوب کشور است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه نافله خوزستانی با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

آرد نخودچی ۱۲۵ گرم

پیاز ۱ عدد

پیاز داغ ۳ قاشق سوپ خوری

سرکه انگور یک چهارم پیمانه

نعنا خشک ۲ قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه نافله خوزستانی

مرحله اول

برای تهیه نافله خوزستانی لذیذ ابتدا پیاز را با رنده متوسط رنده کرده و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد نخودچی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا بافت یکنواختی پیدا کنند. سپس به اندازه یک پرتقال بردارید و یک دایره درست کنید.

مرحله سوم

تمام مخلوط گوشت چرخ کرده را به شکل گلوله های نارنجی سایز متوسط در می آوریم. سپس تابه مناسبی را روی آتش بگذارید و مقداری روغن اضافه کنید در این مرحله می بایست صبر کنید تا روغن به اندازه کافی گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گلوله های قلکلی را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. بعد پیاز داغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مواد را کمی تفت می دهیم و مقداری آرد نخودچی، نعنا خشک، سرکه، شکر و 1 لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم. حالا باید صبر کنیم تا سس شروع به جوشیدن کند، سپس در ادامه کوفته ها را داخل سس می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله در قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم کوفته ها به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزند تا سس به غلظت مناسب برسد. در آخر کوفته ها را با سس در ظرف مورد نظر می ریزیم و با نان سرو می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه نافله خوزستانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی