رضیم
شماره دستور پخت: 4817
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

نان پیتزایی یک نوع از نانهای پنیری و حجیم است که به روشهای مختلفی آماده میشود. ما در این آموزش یکی از بهترین روشهای پخت نان پیتزایی را برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم نان پیتزایی

آرد دو و نیم لیوان معادل ۲۸۰ تا ۳۰۰ گرم

شیر ۱۸۰ میلی لیتر

خمیر مایه تازه ۱۵ گرم معادل ۱ قاشق غذا خوری

شکر ۱۰ گرم معادل ۱ قاشق غذا خوری پر

نمک ۵ گرم

روغن ۲۰ گرم معادل ۲ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای پر کردن خمیر

پنیر موزارلا (مکعبی خرد شده) ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

مواد لازم برای رومال

کره ۳۰ گرم

سیر ۲ حبه

زرده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه نان پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه ی خمیر ابتدا باید مخمر فعال کننده خمیر را آماده کنیم. برای این کار مایه خمیر خشک را به همراه شکر به شیر گرم اضافه کرده و کمی هم میزنیم. سپس در ظرف را میگذاریم تا مخمر فعال شود.

مرحله دوم

در یک ظرف گود آرد الک شده را میریزیم و با گود کردن آرد فضایی برای اضافه کردن سایر مواد ایجاد میکنیم. نمک را به همراه خمیر مایه عمل آمده و همینطور روغن روی آرد ریخته و شروع به مخلوط کردن مواد میکنیم تا حالت خمیری بگیرند. سپس خمیر را ورز میدهیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله سوم

بهتر است در ابتدا همه ی آرد را مخلوط نکنید. کمی از آرد را کنار بگذارید و بعد از مخلوط کردن سایر مواد به خمیر اضافه کنید. اگر خمیر انسجام مناسب را داشت و چسبنده نبود به اضافه ی آرد نیازی نخواهید داشت. خمیر آماده شده را درون ظرف بگذارید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و اجازه بدهید خمیر در محیط آَشپزخانه دو ساعت بماند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم

زمانی که خمیر آماده شد پوشش روی ظرف را بردارید و با ورز دادن خمیر هوای داخل آن را خارج کنید. اکنون از خمیر به اندازه ی دلخواه چونه بگیرید و گرد کنید و چونه های خمیر را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید بگذارید.

مرحله پنجم

روی خمیر با چاقو چند برش ایجاد کنید. داخل این برش ها را با پنیر پیتزا که به صورت نواری برش خرده است پر کنید.

برای روی نان ها یک رومال تهیه کنید. رومال را با مخلوط کردن کره به دمای محیط رسیده و زرده تخم مرغ و سیر رنده شده آماده کنید و با یک برس تمام سطح رویی نان ها را رومال بزنید.

مرحله ششم

سینی فر را با فویل بپوشانید و اجازه دهید نان ها در محیط آشپزخانه 25 دقیقه استراحت کنند. در این مدت فر را روشن کرده روی دمای 190 درجه تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله هفتم

بعد از اتمام زمان استراحت چونه های نان، سینی فر را داخل فر بگذارید و زمان بدهید تا نانها مغزپخت شده و روی آنها طلایی شود. این زمان ممکن است 25 دقیقه طول بکشد اما به حرارت فر شما نیز بستگی دارد. پس از پخت نان ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید از داغی بیفتند. در این زمان روی نان ها را با یک پارچه بپوشانید تا خشک نشوند. پارچه نباید زیاد ضخیم باشد تا از خمیر شدن نانها جلوگیری شود. پس از این مرحله نان پیتزایی شما آماده است. نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه نان پیتزایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی