رضیم
رضیم
طرز تهیه نودل با سس گوشت

موارد لازم + طرز تهیه

در آسیای شرقی نودل از غذاهای محبوب می باشد که اندک زمانی است که در ایران هم به اشکال و مدل های گوناگون عرضه می گردد این غذای دوست داشتنی را تحت عنوان وعده ای جامع با سس مخصوص یا تحت عنوان رشته در سوپ می توان درست کرد. نکته جالب توجه این است که این غذا در حال حاضر در فرهنگ های زیادی مثل ژاپن، چین، کره، ایتالیا و … تحت عنوان غذای اساسی به حساب می آید در صورتی که در پی الگوهای خاص و مختلف برای پختن غذاهای خود هستید برای شما پیشنهادی به خصوص داریم. می خواهیم شما را با یک سس به خصوص روبه رو کنیم که برای نودل می توان از آن استفاده کرد. سس گوشت با ترکیب های خوش عطر و خوشمزه انتخاب مناسبی برای نودول است که به سادگی در خانه آماده می شود. پس از فرصت استفاده کنید و برای دستور آماده کردن نودول به همراه سس گوشت خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

نودل دو بسته

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

فیله گوشت گوساله ۲۵۰ گرم خرد شده

سویا سس کم نمک یک سوم پیمانه

شکر قهوه‌ای یک قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه رنده شده یک قاشق غذاخوری

سیر رنده شده دو حبه

سس کچاپ سه قاشق غذاخوری

روغن کنجد یک قاشق مرباخوری

پودر فلفل قرمز یک چهارم قاشق چایخوری

فلفل سیاه آسیاب شده یک چهارم قاشق چایخوری

پیاز یک عدد

دستور پخت نودول به همراه سس گوشت

گام اول:

اول باید ظرفی روی شعله بگذارید و چند واحد آب اضافه کنید و فیله گوشت را درون آب بپزید. یک پیاز را با خوبی شسته بعد آن را درون ظرف بگذارید و اندکی زردچوبه و فلفل روی آن بپاشید تا مزه و بوی ادویه وپیاز جذب گوشت شود.

گام دوم:

در این بخش توجه کنید زمان پخت گوساله نزدیک به 2 تا 3 ساعت می باشد. اندکی سویا سس را با شکر قهوه ای و روغن کنجد در یک ظرف بریزید و 3 قاشق غذاخوری سس کچاپ اضافه کنید و مخلوط کنید.

گام سوم:

در این بخش دو حبه سیر را کاملا شستشو دهید و بعد روی مواد با استفاده از رنده ریز رنده کنید در پایان پودرفلفل قرمز و سیاه را با زنجبیل بروی مواد بریزید تا مزه دار شوند و همه مواد را با هم قاطی کنید تا یکنواخت شوند.

گام چهارم: اکنون قابلمه بزرگی روی گاز بگذارید و چند پیمانه آب را درون آن بریزید تا جوش بیاید. اندکی نمک دورن قابلمه ریخته و بعد نودل ها را مانند طرز تهیه درج شده روی بسته بندی در آب جوش بریزید تا کاملا پخته شود.

گام پنجم:

در پایان بعد از زمان مشخص نوشته شده روی بسته بندی محصول نودل ها را آبکشی کنید. ماهیتابه چدنی و یا تفلونی را روی شعله بگذارید و ته آن را بوسیله روغن زیتون چرب کنید بعد از گرم شدن روغن گوشت هایی که پخته شده اند را درون ماهیتابه بریزید.

گام ششم

بعد 3 تا 4 دقیقه مخلوط کنید تا رنگ آن عوض شود. در این بخش باید یک لیوان آب گوشت اضافه کنید بعد سس آماده شده در بخش دوم را هم به ماهیتابه اضافه کنید و کاملا ترکیب کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

بخش هفتم:

زمانی که مواد داخل ماهیتابه غلظت مناسبی پیدا کرد نودل های پخته و آبکش شده را به ماهیتابه اضافه کنید و مخلوط کنید تا مزه و بوی سس جذب نودل ها شود. پس از چند دقیقه آن را از روی گاز بردارید و در ظرف مناسبی ریخته و سرو نمایید. نودل با سس گوشت در این بخش حاضر است.

گام هشتم:

می توان نودل را با دوستان و خانواده میل کنید. همچنین می توانید مقداری سبزی مثل فلفل دلمه ای، هویج، قارچ و… را به مواد بیفزایید. نودل که به اسم نودلیت هم معروف است را می توانید از مغازه های مواد غذایی بخرید.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه نودل با سس گوشت

  1. آدا

    عکس قشنگی داره، معلومه خیلی خوشمزه است👍🏻

  2. سبارو

    من شکمو با این همه غذایی میبینم اذیت میشم👌🏻👌🏻😍

  3. نینا

    چقدر خوشمزه به نظر میاد لعنتی🙂🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)