رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

پفک سیب‌زمینی یکی از تنقلات و میان وعده‌های بین المللی است که در مزه‌های مختلفی درست می‌شود. برای آشنایی با چگونگی پخت این غذای لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم پفک سیب زمینی

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

سس کچاپ ۲ قاشق غذاخوری

آب یک سوم لیوان

تخم مرغ ۱ عدد

سبزی خشک ۱ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار کافی

آویشن و فلفل قرمز به مقدار کافی

دستور تهیه پفک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پفک سیب‌زمینی نخست سیب زمینی ها را حبه‌ای شکل خرد کرده و کنار بگذارید. سپس در قابلمه‌ی مناسبی مقداری آب بریزید و روی شعله زیاد بگذارید تا آب به سرعت جوش بیاید.

مرحله دوم

بعد از جوش آمدن آب، سیب زمینی های خلال شده را به قابلمه اضافه کنید و حدود 20 دقیقه بجوشانید، سپس سیب زمینی ها را امتحان کنید و در صورت پخته شدن، آبکشی کنید.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با گوشت‌کوب کاملا له کرده و در کناری بگذارید، سپس تخم‌مرغ‌ها را با سبزیجات خشک، آب، سس کچاپ، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن و فلفل قرمز در کاسه‌ای با سایز بزرگ با یکدیگر مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

اکنون آرد و بکینگ پودر را به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا به طور کامل یکدست گردد. سپس سیب زمینی له‌شده را به کاسه بیفزایید و هم بزنید تا سس خوب مخلوط شود.

مرحله پنجم

در نهایت مایه پفک به دست آمده نباید خیلی شل و نرم، و نه آنقدر سفت باشد، که نتوان آن را قیف زد. چنانچه مایه پفک سفت بود مقداری آب به آن بیفزایید و اگر بیش از حد شل و نرم بود می توانید کمی آرد اضافه کنید تا قوام بیاید.

مرحله ششم

در این مرحله مایه پفک را داخل یک قیف یکبار مصرف بریزید و برش خیلی کوچکی در قیف ایجاد نمایید. سپس یک تابه عمیق روی شعله بگذارید و به اندازه ای روغن بریزید که پفک ها در زمان سرخ شدن در روغن شناور شوند.

مرحله هفتم

بعد از اینکه روغن کاملاً داغ شد، به مقدار دلخواه مایه پفک را که داخل قیف‌ها ریخته‌اید، درون روغن داغ بیندازید و بگذارید پفک‌ها کاملاً و به صورت یکدست سرخ شوند، سپس روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن خارج شود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پفک سیب زمینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی