رضیم
شماره دستور پخت: 4825
رضیم
طرز تهیه پلو مراکشی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار مراکش، پلو مراکشی است. این غذا را می‌توان با استفاده از مواد متنوع تهیه کرد. در ادامه می‌توانید این آموزش آشپزی مراکشی را در سایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم پلو مراکشی برای ۴ نفر

برنج ۳ پیمانه

لوبیا سبز ۲۰۰ گرم

سینه مرغ ۱ عدد کامل

پیاز داغ ۲ قاشق غذاخوری

قارچ ۲۰۰ گرم

کنسرو ذرت ۱ پیمانه

فلفل دلمه ای رنگی ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

کره ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

ردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پلو مراکشی

مرحله اول

به منظور تهیه پلو مراکشی، ابتدا دو پیمانه آب را در قابلمه ریخته، یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید و بر روی حرارت قرار دهید و تا جوش آمدن آب صبر کنید. در این فاصله لوبیا سبز را خرد کنید.

مرحله دوم

در ادامه لوبیا سبزهای خرد شده را به آب جوش اضافه کنید؛ دو دقیقه صبر کنید تا لوبیا سبزها نرم شوند. پس از آن لوبیا سبزها را آبکشی کرده و در یک ظرف حاوی آب سرد بریزید تا رنگ سبز لوبیا سبزها تغییر نکند.

مرحله سوم

اکنون سینه مرغ را که به صورت تکه‌های گوشت خورشتی خرد کرده‌اید، همراه با زعفران دم کرده و کره در یک تابه ریخته و روی حرارت قرار دهید؛ مرغ را آنقدر تفت دهید که رنگش تغییر کند. پس از آن فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید.

مرحله چهارم

پس از آنکه فلفل دلمه‌ای به اندازه کافی تفت داده شد و نرم شد، گوجه فرنگی خرد شده را همراه با فلفل سیاه و نمک درون تابه بریزید و آنقدر تفت دهید که آب گوجه فرنگی کاملا جمع شود.

مرحله پنجم

در ادامه قارچ خرد شده را به مواد درون تابه اضافه کنید. قارچ نیز تا زمانی تفت داده می‌شود که آب آن کاملا جمع شود. پس از آن پیاز داغ، لوبیا سبز آبکشی شده و ذرت را به مواد درون تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله ششم

پس از آنکه مخلوط مواد ینج دقیقه تفت داده شدند، تابه را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم. یک قابلمه برداشته و آن را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید و تا جوش آمدن آب صبر کنید. پس از آن برنج از قبل خیسانده شده را به آب جوش اضافه کنید.

مرحله هفتم

برنج اضافه شده به آب جوش را بعد از گذشت پنج تا ده دقیقه آبکشی کنید و کنار بگذارید. یک قابلمه دیگر را بر روی حرارت ملایم قرار داده، مقداری روغن در آن بریزید؛ می‌توانید از سیب زمینی یا نان برای ته دیگ استفاده کنید.

مرحله هشتم

در ادامه با برنج روی ته دیگ را بپوشانید و کمی از مخلوط سبزیجات و گوشت را بر روی برنج بریزید. این کار را چند بار تکرار کرده و مواد را به صورت لایه لایه در قابلمه بریزید. سپس درب قابلمه را بسته و آن را بر روی حرارت زیاد قرار دهید.

مرحله نهم

پس از آنکه درون قابلمه بخار تشکیل شد، حرارت زیر آن را کم کنید؛ یک ساعت زمان لازم است تا برنج دم بکشد. پس از آن برنج و سایر مواد درون قابلمه را خوب با هم ترکیب کرده و در ظرف مناسب ریخته و سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پلو مراکشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی