رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

پیتزا بلدرچین یکی از پیتزاهای ساده و متمایزی است که با مواد و دستور پخت‌های متنوعی تهیه می شود؛ برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام دستور پخت پیتزا بلدرچین تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا

خمیر مایه فوری ۱ قاشق چایخوری

آب ¾ لیوان

آرد ۲ لیوان

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای پیتزا

تخم بلدرچین ۵ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط

سس کچاپ یا سس گوجه فرنگی به مقدار کافی

پنیر پیتزا به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا بلدرچین

مرحله اول

برای تهیه یک وعده پیتزای بلدرچین لذیذ ابتدا خمیر پیتزا را تهیه کنید، بدین منظور خمیر مایه فوری را به همراه آرد، نمک و روغن مایع در ظرف مناسبی ریخته و سپس خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم

اکنون کمی آب به کاسه اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا به صورت نرم و یکدست درآید. سپس روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید.

مرحله سوم

بعد از این مدت خمیر را گرفته و در یک ظرف چرب شده می گذاریم سپس کمی آب روی خمیر می‌پاشیم و روی ظرف را با سلفون می بندیم تا ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از این مدت وقتی حجم خمیر دو برابر شد، آن را دوباره ورز دهید تا پف کردگی خمیر گرفته شود. بعد فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید تا فر کاملا گرم شود و سپس سینی فر را چرب کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را کاملا روی سینی فر پهن کنید، به گونه‌ای که مرکز آن نازک شود و لبه ها کمی ضخیم تر از وسط آن شوند. سپس برای مواد پیتزا نخست سس کچاپ را روی خمیر پیتزا بریزید.

مرحله ششم

بعد از آن سس را روی سطح خمیر به جز لبه های آن پخش کنید و سپس روی خمیر را با پنیر پیتزا بپوشانید. اکنون تخم بلدرچین ها را روی پنیر بریزید و گوجه ها را به شکل نگینی برش دهید و روی پنیر بریزید.

مرحله هفتم

در این زمان بشقاب را در طبقه وسط فر قرار داده و پیتزا را به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت تایمر گریل را روشن کرده و بگذارید پنیر پیتزا طلایی و زیبا شود.

مرحله هشتم

وقتی پنیر پیتزا کاملا طلایی شد سینی را از فر خارج کرده و پیتزا را به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید. در آخر پیتزا بلدرچین را به اندازه و شکل مورد علاقه خود برش بزنید، و با سس دلخواه سرو نمایید و نوش جان کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پیتزا بلدرچین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی