رضیم
شماره دستور پخت: 3597
رضیم
طرز تهیه پیتزا پاستا

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از معروف ترین و لذیذ ترین غذاهای خوشمزه ایتالیایی پاستا می باشد که با مخلوط کردن اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های گوناگون تهیه می شود. از طرف دیگر نیز پیتزا یکی دیگر از غذاهای اصیل ایتالیایی می باشد که مواد تشکیل دهنده ی آن نان و مواد گوناگون دیگر است. خوب است بدانید که در پیتزا پاستا، در عوض مواد روی پیتزا، پاستا آبکش شده و پنیر به کار برده شده است. همچنین شما می توانید از سوسیس و سبزیجات در این غذا نیز به صورت دلخواه استفاده نمایید. از این غذای لذیذ و محبوب می توانید در مهمانی ها همچون پیش غذا استفاده نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی پیتزا پاستا را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پاستا ریز ۱ بسته

سس کچاپ به مقدار لازم

پیاز ۱ عدد

قارچ به مقدار لازم

گوجه به مقدار لازم

سالامی به مقدار لازم

پنیر موزارلا به مقدار لازم

پنیر گودا به مقدار لازم

مواد لازم برای خمیر پیتزا

آرد ۱ لیوان

روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری

نمک به مقدار لازم

مایه خمیر ۱ قاشق چای خوری

نحوه و دستور درست کردن پیتزا پاستا

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن پیتزای لذیذ و ویژه با پاستا می بایست یک قابلمه بزرگ انتخاب و درون آن آب بریزید و روی شعله زیاد اجاق بگذارید تا جوشیده شود. اکنون ماکارونی و نمک را درون قابلمه بریزید. پس از ده دقیقه جوشیدن ماکارونی پخته می شود.

گام دوم

در این قسمت ماکارانی را پس از آبکشی کنار بگذارید. بعد از آن یک تابه روی شعله اجاق بگذارید و روغن بریزید تا داغ شود. حال پیاز را بشویید و پوست بگیرید و ریز خرد کنید. پیازها را داخل تابه بریزید و تا نرم شدن آن ها را تفت دهید.

گام سوم

زمانی که پیاز ها سبک و نرم شدند، قارچ ها را نیز بشویید و ریز خرد نمایید و سپس درون تابه تفت دهید تا زمانی که اب قارخ بخار شود. بعد از این کار تابه را از روی اجاق بردارید. برای این پیتزا هم نان آماده قابل استفاده است و هم می توان خمیر پیتزا درست کرد.

گام چهارم

در این مرحله جهت تهیه خمیر پیتزا درون یک کاسه آرد و روغن زیتون و نمک بریزید و ترکیب نمایید. اکنون آب ولرم را به آرامی بیفزایید تا یک خمیر یکنواخت و نرم درست شود. حال می بایست خمیر را ورذ دهید و به اندازه نیم ساعت استراحت دهید.

گام پنجم

اکنون باید درون ظرف پیتزا را اندکی چرب کنید و خمیر را داخل بگذارید و پهن کنید. بعد از آن پاستا های آبکش شده را به طور کامل بر روی خمیر بریزید. حال موادی که آماده کرده بودید را روی پاتا بریزید. در صورت تمایل سالامی را نیز خرد کرده و روی پیتزا بگذارید.

گام ششم

اگر تمایل ندارید می توانید هیچ موادی روی پاستا نریزید و تنها پاستا ساده را در این پیتزا به کار بگیرید. اکنون روی پاستا ها را یک لایه پنیر موزارلا رنده شده ریخته و یک لایه پنیر گودا رنده شده نیز قرار دهید. پس از آن نیز آن را در فر به مدت بیست دقیقه بگذارید تا خمیر پیتزا پخته شود و پنیر آن آب شده و در صورت تمایل اندکی برشته شود. پیتزا شما حاضر است و میتوانید آن را با هر نوع سسی میل بفرمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پیتزا پاستا

  1. ایلیا

    چقد خوبین شما👍🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی