رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب تابه ای با کته قالبی

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید کباب یکی از انواع غذاهای سنتی ایرانی و ترکی می باشد. این غذای لذیذ بسیار محبوب است و برای اکثر مهمانی ها مثل عروسی به کار برده می شود. خوب است بدانید مواد تشکیل دهنده ی کباب تابه ای گوشت چرخ کرده طعم دار شده می باشد که داخل تابه سرخ و پخته می شود. از طرف دیگر نیز کته در این غذا جهت دم کشیدن در فر به شکل قالبی پخته می شود. همچنین می توان گفت که این غذا یک غذای لاکچری و مجلسی و تک نفره می باشد که اصولا در مهمانی ها تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی کباب تابه ای با کته قالبی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

زعفران دم شده نصف استکان

پودر سماق ۲ قاشق چای خوری

برنج ۲ پیمانه

روغن و کره به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

گوجه در صورت تمایل

نحوه و دستور پخت کباب تابه ای با کته قالبی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن و پختن کباب تابه ای لذیذ با کته قالبی تک نفره می بایست پیاز را بشویید و پوست بگیرید و سپس رنده کنید و آب آن را گرفته و در ظرف مناسبی قرار دهید. در ادامه باید گوشت چرخ کرده را نیز درون آن بریزید.

گام دوم

در این مرحله نمک و فلفل و سماق برای مزه دار کردن به گوشت بیفزایید و خوب ورز دهید تا شکل چسبندگی داشته باشد و یکنواخت شود. در ادامه درپوشی روی ظرف بگذارید و آن را در یخچال برای نیم ساعت قرار دهید.

گام سوم

شما می بایست برنج را از پیش بشویید و با آب و نمک بگذارید تا خیس بخورد. بعد از آن برنج را آبکشی کرده و آن را داخل یک قابلمه بریزید و با اندکی نمک و روغن و آب روی شعله اجاق بگذارید تا جوشیده شود. اکنون نیمی از برنج را با زعفران ترکیب نمایید تا رنک آن تغییر کند.

گام چهارم

در این قسمت کف قالب کته را با اندکی کره چرب نمایید. درون هر قالب را برنج زعفرانی بریزید و بعد از آن از برنج سفید روی آن ریخته و قالب را پر کنید و کمی فشار داده تا شکل قالب را به خود بگیرد. باید به این نکته توجه کنید که جهت قالبی شدن کته باید حتما برنج را به شکل کته بپزید تا فشرده و یکنواخت باشد.

گام پنجم

در این گام روی قالب ها با فویل بپوشانید و با چنگال نیز چند سوراخ جهت خارج شدن بخار داخل آن بزنید. اکنون قالب ها را داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به اندازه یک ساعت بگذارید تا به طور کامل دم بکشند.

گام ششم

در این حین حتما بررسی کنید که اگر کناره های کته طلایی شد آن را بیرون بیاورید. حال یک تابه انتخاب کرده و کمی روغن بریزید و روی شعله بگذارید تا داغ شود و پس از آن از مواد گوشتی به شکل برگر های کوچک دراورده و شکل دهید و داخل تابه بگذارید تا سرخ شوند.

گام هفتم

اکنون می بایست تا روی کباب ها زعفران دم کرده و روغن و کره را با هم بریزید. پس از آن اندکی منتظر بمانید تا یک سمت آن کاملا سرخ شود و بعد از ان کباب ها را پشت و رو کنید تا سمت دیگر آن هم قشنگ سرخ شود.

گام هشتم

در پایان در تابه را بسته و شعله اجاق را کم کنید تا کباب ها به طور کامل بپزند. به علاوه با چخته شدن کته ها، آن ها را از فر بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا خنک شوند. در نهایت کته ها را از قالب دربیاورید و روی هر یک کباب و ریحان تازه و گوجه سرخ شده بگذارید. اینک غذای شما حاضر است. لذت ببرید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کباب تابه ای با کته قالبی

  1. بَکتاش (خریدار محصول)

    دلم خواست خیلی جذاب شده????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی