رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای ساده و البته خوشمزه ایرانی که با روش ها و متدهای متفاوتی طبخ می شود کوکوی لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده است. همراهان گرامی وب سایت رضیم می توانید با همراهی در ادامه مطالب این بخش طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز به همراه گوشت چرخ کرده را که غذای بسیار خوشمزه ای است را آموزش ببینید.

مواد لازم برای ۴ نفر

لوبیا سبز ۵۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

هویج ۲۰۰ گرم

سیب زمینی ۵۰۰ گرم

پیاز ۳ عدد متوسط

تخم مرغ ۷ عدد

پودر گل سرخ ۳ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ ½ فنجان

پودر دارچین ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه غذای خوشمزه و خوش طعم کوکوی لوبیا سبز و گوشت قرمز چرخ کرده در مرحله اول باید لوبیا سبز را خوب شسته و خرد کرده و درون قابلمه مناسب بریزید.مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و روی شعله قرار دهید.

مرحله دوم

شعله را در شرایط مناسب قرار دهید تا قابلمه با درب باز به جوش بیاید و کاملا بپزد اما تغییر رنگ ندهد. سپس یک تابه بزرگ و مناسب انتخاب کنید و روی شعله مستقیم قرار دهید و کمی روغن مایع به تابه اضافه کنید و روغن را به اندازه کافی گرم کنید.

مرحله سوم

هنگامی که روغن به اندازه کافی گرم شد می توانید گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و به آهستگی تفت بدهید تا کاملا تغییر رنگ بدهد. حالا سایر افزودنی ها را مانند نمک، فلفل و… را به گوشت اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا خوب جا بیوفتد.

مرحله چهارم

بعد از پختن کامل لوبیا، حال می توانید قابلمه را از روی شعله بردارید و آبکشی کنید تا کاملا آب اضافی ان خارج شود. حالا یک تابه فاقد روغن بردارید و روی شعله قرار دهید و گرم کنید و لوبیا را درون تابه داغ بریزید و آماده طبخ غذا شوید.

مرحله پنجم

در این مرحله لوبیا را خوب تفت بدهید و آب اضافی ذخیره شده در لوبیا را کاملا تبخیر کنید و بعد از اتمام تفت دادن لوبیا را از تابه خارج کنید. حالا هویج، سیب زمینی و پیاز را پوست بکنید و همه را خلالی و بسیار نازک خرد کنید.

مرحله ششم

سپس در مرحله بعد در همان تابه که لوبیا را تفت داده بودیم مقدار خیلی زیادی روغن مایع بریزید و کاملا تابه را گرم کنید. پس از گرم شدن تابه می توانید با اضافه کردن سیب زمینی ها به تابه، سیب زمینی ها را سرخ و طلایی کنید.

مرحله هفتم

حال بعد از طلایی شدن و سرخ شدن سیب زمینی ها آنها را از تابه خارج کنید و با دستمال پارچه ای تمیز روغن اضافی آن ها را بگیرید تا کاملا روغن ها خارج شوند. حال زمان افزودن ورقه ها و خلال-های چیپسی هویج است. هویج ها را اضافه و کاملا تفت بدهید.

مرحله هشتم

بعد از اینکه همه هویج ها کاملا تفت داده شدند مراحل روغن گیری را همانند سیب زمینی-ها انجام دهید و روغن اضافی را کاملا خارج کنید. حالا نوبت سرخ و تفت دادن پیازهاست که همانند هویج و سیب زمینی سرخ و روغن گیری شوند و از تابه خارج کنید.

مرحله نهم

تمامی مواد سرخ شده را درون صافی مخصوص قرار دهید تا به مرور اگر روغن اضافی باقی مانده خارج شده و کاملا خنک شوند. حالا همه ترکیبات لوبیا، پیاز، سیب زمینی، هویج و گوشت چرخ کرده را به یک کاسه مناسب انتقال بدهید و در کنار نگهداری کنید.

مرحله دهم

حالا می توانید ادویه ها را اضافه کنید. برای انجام این کار زعفران دم کرده، دارچین، تخم مرغ، پودر گل سرخ، نمک و فلفل سیاه را به ترکیبات اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا مواد به خوبی یکدست شوند. حالا یک تابه مناسب برای ادامه کار انتخاب کنید.

مرحله یازدهم

حالا همان تابه را روی شعله گاز قرار دهید تا به خوبی گرم شود و آماده طبخ غذا شود. مقداری روغن به تابه اضافه نمایید تا کف تابه به اندازه کافی چرب شود. سپس مواد کوکو را به آرامی به تابه بریزید و سطح آن را به خوبی صاف کنید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله بهتر است برای جلوگیری از ته گرفتن تابه از شعله پخش کن استفاده کنید. تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و حرارت را در موقعیت مناسبی قرار دهید. درب تابه را ببندید و اجازه دهید ترکیبات به آرامی به مدت 50 دقیقه کاملا بپزد. بعد از پختن کامل زیر لایه، تابه را برگردانید تا سطح دیگر کوکو نیز به خوبی بپزد. و کامل سرخ شود.

مرحله سیزدهم

پس از اینکه دو طرف تابه به خوبی سرخ و پخته شد، تابه را به آرامی از روی شعله بردارید و اجازه دهید خنک شود. کوکو را به ظرف دلخواه خود منتقل کنید و با زرشک، خلال بادام و پسته و سیب زمینی خلال تزیین کنید و از این غذای خوشمزه لذت ببرید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

  1. آوا

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)