رضیم
رضیم
طرز تهیه باقلوای پروانه گردویی

موارد لازم + طرز تهیه

🥮مواد لازم👇🏻
۱ بسته یوفکای باقلوا

🥮برای سس روغنی👇🏻
۲ ق س سر پر کره
۱ استکان روغن مایع
۱ کاسه مغز گردو
۱ کاسه گردوی خرد شده

🥮برای خامه داخلش👇🏻
۱/۵ لیوان شیر
حدودا ۱ استکان ایرمیک
۱ ق س شکر

🥮برای شربت👇🏻
۲/۵ لیوان شکر
۲/۵ لیوان آب
۱ ق م آب لیمو

🥮طرز تهیه👇🏻
ابتدا از خامه شروع می‌کنیم داخل قابلمه کوچکی شیر، شکر و ایرمیک رو ریخته و هم می زنیم وقتی تغییر رنگ داد از روی اجاق بر می داریم تا خنک بشه وقتی خنک بشه تیره تر هم میشه.
از طرف دیگه سس روغنی رو ذوب کرده و کف سفید روش رو جمع کرده و آماده می‌کنیم.
برای آماده کردن شیرینی ۲ عدد یوفکا رو به صورت عرضی پهن می کنیم روش رو روغن مالی کرده سپس دوباره ۲ عدد پهن کرده و روغن مالی می کنیم این کار رو ۸ لایه می کنیم یعنی هر ۲ عدد رو روغن مالی کرده در جمع ۸ عدد یوفکا استفاده می کنیم سپس به ضخامت چهار انگشت اول به شکل افقی بعد عمودی برش می زنیم به این ترتیب برش های باقلوا دراز میشن.
وسط یوفکا خامه رو با قیف می‌ریزیم می تونیم این کار رو به کمک قاشق هم انجام بدیم. اول قسمت های کناریش مغز گردو قرار می دیم سپس قسمت وسطش یعنی روی خامه گردوی خرد شده می ریزیم با دقت به شکل رول می پیچیم به با توجه به اندازه سینی مون دوباره این کار رو تکرار می کنیم. بعد اینکه سینی پر شد روش رو دوباره روغن مالی کرده روی مغز گردو ها رو هم روغن مالی می کنیم این کار باعث میشه نسوزه. داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه کنترل شدن می پزیم.
تو این فاصله شربت رو آماده می کنیم آب گرم و شکر رو اضافه کرده و روی شعله متوسط به مدت ۱۵ دقیقه می جوشونیم وقتی به آحرای کار نزدیک شدیم آبلیمو رو اضافه کرده و زیر اجاق رو خاموش می کنیم.
تو این فاصله شیرینی مون میپزه. بعد اینکه باقلوا گرم رو از فز در آوردیم اجازه می دیم گرمای اولیه اش رو از دست بده بعد اگه شربت هنوز گرم بود روی باقلوا می ریزیم.
من وقتی می‌خواستم شربت رو بریزم اجاق رو روشن کردم اینجوری شربت رو سریع تر جذب میکنه، چند دقیقه باقلوا ها رو اجاق موند بعد زیر اجاق رو خاموش کرده و باقلوا ها رو جلوی پنجره گذاشتم و اجازه ندادم که نرم بشن.
نوش جون😻🌸

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه باقلوای پروانه گردویی

  1. مرتضی

    مثل همیشه خوشمزه و جذاب 😊 🤩 👍🏻

  2. لیالی

    چه عالی، نوش جان????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی