رضیم
شماره دستور پخت: 1697
رضیم
طرز تهیه تاکو گوشت و لوبیا

موارد لازم + طرز تهیه

سلااام عزيزاي دلم..
اين ساندويچ هاي تاكو مربوط ميشه به شام ديشبمون كه خيلي خيلي خوشمزست
اول يه توضيح بدم كه #تاكو چيه؟ #تاكو يه نوع ساندويچ مكزيكي هست كه لاي نان ترتيلا پبچيده ميشه و انواع مختلفي داره از گوشت تا مرغ و غذای دریایی و سبزیجات و حتی پنیر. تاکو معمولاً با دست خورده می‌شود و سرو آن با سس سالسا یا آووکادو همراه است…

نان ترتيلا به ميزان لازم
گوشت چرخ كرده ٢٥٠ گرم
پياز ١عدد
سير ١حبه
فلفل دلمه سبز ١ عدد كوچك
فلفل سبز تند ١ عدد
ذرت پخته نصف ليوان
لوبيا قرمز پخته نصف ليوان
نمك ،فلفل سياه و چيلي ،زردچوبه مقداري
كاهو مقداري
پنير پارمسان مقداري
طرز تهيه:غذامون خيلي راحته فقط كافيه مواد گوشتي رو درست كنيم و لاي نان ترتيلاي آماده بزاريد يا همت كنيد خودتون درست كنيد(درخواست داشتين استوري ميزارم دستورشو) بعد مقداري كاهو و پنير و تمام،من كاهو نريختم چون بعد از عكس ميخوام بزارم توي فر تا گرم بشه😜..
ابتدا پياز را رنده كنيد و سرخ كنيد بهش زردچوبه بزنيد و بعد از سبك شدن و مقداري طلايي شدن گوشت چرخكرده را اضافه كنيد و بعد فلفل دلمه و سبز خرد شده و تفت ميديم و ذرت پخته و لوبياي قرمز يا سياه از قبل پخته شده سير رو هم پوره كنيد و با نمك و فلفل به مواد گوشتي اضافه كنيد،در پايان مقداري پنير پارمسان بريزيد يا در آخر كار روي موادتون رنده كنيد و لاي نان ترتيلا و ميفرستيم توي فر تا نان برشته بشه و بعد مقداري كاهوي خرد شده لاي نان ريخته و مقداري خامه ترش روي تاكو ها ميريزيم و ميل كنيد، در كنارش سس سالسا فراموش نشه ،خيلي خوشمزست حتما امتحان كنيد.

طرز تهیه تاکو گوشت و لوبیا هیوا

طرز تهیه تاکو گوشت و لوبیا هیوا

گوشت چرخكرده ٣٠٠ گرم
لوبيا سفيد پخته ١٠٠ گرم
كاهو مقدار لازم
گوجه مقداري لازم
پياز ١ عدد
ادويه تاكو(فلفل قرمز،سير،پياز،پاپريكا،آويشن،زيره سبز،نمك،فلفل سياه،گرانول فلفل قرمز)
پيازچه مقداري
پنير چدار مقداري
سس روي تاكو كه در آخر توضيح دادم
طرز تهيه: ابتدا پياز را طبق روال معمول خرد كرده و با زردچوبه تفت ميدهيم بعد از سبك شدن بهش گوشت چرخكرده را اضافه كرده و مقداري ادويه تاكو و خسابي سرخ ميكنيم،لوبيا سفيد رو از قبل پخته و حسابي نفخشو گرفتيم بعد لوبيارو با گوشت مخلوط كرده و حالا ميريم سراغ درست كردن تاكو ،نان ها را يا خودمون درست ميكنيم كه دستورشو بهتون گفتم يا از نان هاي آماده در نان سحر استفاده كنيد به اين صورت كه گوشت و لوبيا را وسط نان ريخته و مقداري پنير چدار يا هر نوع پنيري كه دوست داشتين ميريزين و كنار هم فيكس ميكنيد و ميزاريد توي فر بعد از اينكه نان ترد شد مياريد بيرون و بهش كاهو ريز خرد شده با گوجه اصافه ميكنيد و مقداري سس و پنير رنده شده و تماممم درست كنيد و لدت ببريد.
سس : براي تهيه سس هم بستگي به خودتون داره يا ميتونيد از سس چيلي استفاده كنيد يا مثه من كه از تركيب سس رنچ+ماست شيرين+روغن زيتون+نمك و فلفل و پوره سير و گرانول فلفل قرمز استفاده كردم.
پ ن: سيب هاي شيرين به صورت چيبس كنار اين تاكو ها خيلي خوشمزن
پ ن: اينجا لازمه بگم اين سيب زميني ها براي افرادي با فشار خون بالا و همچنين کسانی که آلرژی فصلی دارن مناسب نيست..

نان ترتيلا

آرد ذرت يا گندم حدودا ١/٥ پيمانه
نمك نصف قاشق چايخوري
روغن زيتون ٣ قاشق غذاخوري
ابتدا آرد را درظرف مناسب ريخته بهش نمك و روغن زيتون رو اضافه كنيد و كم كم آب بريزيد تا خمير خودشو جمع كنه و از ظرف جدا بشه،سپس بعد از ورزدادن خمير ، روشو سلفون بكشيد و اجازه بدين نيم ساعت استراحت كنه و بعد از خمير چونه گرفته و با وردنه به شكل گرد باز كرده و كف تابه چدني (بدون روغن و چرب كردن) گذاشته و تا وقتي كه نان ها حباب بزنه اجازه بدين نان ها بپزه،
❌ما از بكينگ پودر استفاده نميكنيم❌

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه تاکو گوشت و لوبیا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)