رضیم
رضیم
طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه ته چین بادمجان وقارچ

متن ویدئو طرز تهیه ته چین بادمجان وقارچ

سلام سلام به همه شما دوستای عزیزبه یکی دیگه از برنامه‌های آشپزی با ویدا کوک خوش اومدین، توی این قسمت قراره با هم یه ته چین متفاوت و خوشمزه درست کنیم، پس تا آخر  این ویدیو همراه من باشید. برای شروع یه دونه بادمجون متوسط رو پوست گرفته به صورت حلقه ای برش‌های نازک بزنید نیم ساعت توی آب نمک خیس کنید و بعد به کمک یه دستمال کاغذی اونا رو خشک کرده و داخل روغن داغ سرخشون کنید.

مرحله بعدی، یه دونه پیاز متوسط ریز نگینی خورد شده را داخل روغن اون قدری تفت می‌دیم تا کاملا سبک بشه، و بعد نوت اضافه کردن قارچه. من این جا دارم از قارچ صدفی یا همون گلواویستر ماشروم و قارچ میتاکی استفاده می‌کنیم. که خیلی خاصیت دارن، حتما روی اینترنت راجع بهشون بخونید و هم چنین بافت گوشتی و خوشمزه ای به غذا میدن. قارچ‌ها را اضافه می‌کنیم یک کم تفت می‌دیم این قارچ‌ها آب ندارن، و سریع دو قاشق غذاخوری رب گوجه رو بهش اضافه می‌کنیم. نمک، فلفل ، زردچوبه، پاپریکا و کمی‌هم پودر دارچین می‌زنیم. دارچین باعث می‌ششه که ته چین ما خوشمزه تر بشه. حدودا سه چهار دقیقه قارچ و پیاز رو خوب با هم تفت می‌دیم.

حالا بادمجونامون رو اضافه می‌کنیم و بعد از پنج دقیقه تابه را از روی حرارت برمیداریم. این شد مواد لایه میانی ته چین ما، پس الان مشخص شد که ته چین ما قراره ته چین سبزیجات باشه. می‌ریم سراغ درست کردن برنج. چهار پیمانه برنج رو آبکش کردم گذاشتم کنار، حالا دو تا تخم مرغ داریم اونا رو خوب می‌زنم. یه قاشق غذاخوری زعفرون دم کرده بهش اضافه می‌کنم. یک دوم پیمانه ماست داریم. نصفش را الان اضافه می‌کنم خوب که مواد رو با هم مخلوط کردیم باقیمانده ماست رو هم اضافه می‌کنم.

به این مخلوطمون یه قاشق غذاخوری کره اضافه می‌کنم که شما می‌تونید اون رو با روغن معمولی و یا روغن زیتون جایگزین کنید. حالا نوبت اضافه کردن برنجه، کم کم برنج و زعفرون رو اضافه می‌کنیم، نمک رو هم اضافه کردم از قبل، مواد را با همدیگه خوب مخلوط می‌کنم تا یه مایه خوشرنگ به دست بیاد. یه دونه قالب گرد رو خوب با روغن چرب کنید. این مواد برای قالب بیست سانتی یا نه اینچی خیلی مناسبه ی لایه برنج می‌ریزم، با پشت قاشق قشنگ موادتون رو صاف بکنید، یک لایه از امایه قارچ و بادمجانتان بریزید، یک لایه برنج، سطح مواد را خوب صاف کنید. یه دونه فویل رو روی قالبتون بکشید، با کمک چاقو یا چنگال، چند تا دونه سوراخ ریز روی سطح اون ایجاد کنید تا این که هوای داغ از اون خارج بشه، حالا قالبتون رو به مدت پنجاه دقیقه داخل فر، با دمای صد و پنجاه درجه سانتی گراد قرار بدین.

حالا تا ته چین ما آماده می‌شه، بریم سراغ اماده کردن زرشک مقداری کره داخل ماهیتابه آب می‌کنیم. یک دوم پیمانه زرشک رو به همراه مقداری خلال پسته و حالا خلال بادام هم اگه دارید که چه بهتر، با زرشکاتون تفت بدین، یه کوچولو زعفرون بهش اضافه کنید و اگر ترشی زیاد زرشک رو دوست ندارید می‌تونید یه کوچولو شکر هم بهش اضافه کنید. زرشکمون رو از روی حرارت بر می‌داریم و می‌گذاریم کنار تا کمی‌خنک بشه. همون طور که ملاحظه می‌کنید. ته چین ما آماده است من اون رو برگردوندم داخل یه ظرف دیگه تا شما کاملا اون رو ببینید.

زرشکا را می‌ریزیم روی ته چین، و حالا می‌خوام ته چین‌ها را براتون برش بزنم تا بافت داخلیش رو هم ببینید. به به ، عطرو بوی این غذای خوشمزه این فضا رو پر کرده. توصیه می‌کنم حتما این ته چین خوشمزه رو درست کنید و در کنار عزیزانتون لذت ببرید. در ضمن، یادتون نره این ویدیو را لایک کنید با دوستاتون به اشتراک بگذارید و اگر تا به این لحظه هنوز عضو کانال ویدیو کوک نشدید. روی اون دکمه قرمز رنگ سابسکرایب بزنید و عضو کانال بشین. تا برنامه بعدی خدانگهدار.  

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ته چین بادمجان و قارچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)