رضیم
شماره دستور پخت: 278
رضیم
طرز تهیه ته چین مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه ته چین مرغ

متن ویدئو طرز تهیه ته چین مرغ

سلام دوستان و همراهان گرامی این بار مهمون خونه‌هاتون شدیم، با یه غذای مجلسی و بسیار خوب، به نام ته چین مرغ و هویج. سلام عزیزای دلم با ما برای تهیه این ویدیو همراه باشید. دوستان عزیز ما برای درست کردن این غذا نیاز داریم که مرغامون رو کوچولو کوچولو ریز کنیم با قیچی ریز می‎کنم که اندازه‌هاشون کوچولو دربیاد. در این فاصله که شما انجام می‎دین، من هم سه تا هویج دارم که اونا را می‎خوام رنده کنم البته با رنده درشت. پنج تا تخم مرغ داریم که اونا رو میشکنیم. پنج تا تخم مرغ دارم، یک دوم فنجان هم گلاب، اونا را اضافه می‎کنم و این‌ها را هم می‎زنم. یک مقدار روغن می‎ریزم. یک قاشق نمک، اضافه کردم به روغنم و الان مرغ‌ها را می‎ریزم داخل قابلمه.

این‌ها را یه سر تفت می‎دیم بعدش آب می‎دیم و می‎گذاریم بپزه. زعفران مایع دارم که با آب مخلوط کردیم ، آن را اضافه می‎کنم که بتونم خوب تخم مرغ‌هام رو هم بزنم. هرچقدر من در هم زدن تخم مرغ‌ها زمان بیشتری رو صرف کنم، اون حجمی‎که به دست میاد پوک تر و خوشمزه تر می‎شه. من فکر می‎کنم کافیه تو این مرحله، میایم و ماستش رو اضافه می‎کنیم. که ماستش دقیقا پنج قاشق غذاخوریه، اون به تعداده هر تخم مرغ یک قاشق غذاخوری ماست نیاز داریم که یک قاشق چایخوری سرپر اضافه می‎کنیم. نمک سه قاشق چایخوری، فلفل یک قاشق چایخوری و این رو کاملا هم می‎زنیم و یکدستش می‎کنیم.

این جا ما پنج تخم مرغ داشتیم و پنج قاشق ماست. خوب زدیم و با ادویه‌هامون مخلوط کردیم، یک دست کردیم و چون ما دو تا ظرف داریم هم من می‎خوام توی فر بگم چطوری درست می‎شه هم توی ماهیتابه، این رو به دو قسمت تقسیم می‎کنم. تخم مرغ هم آب نریختم و گذاشتم با همون آبی که خودش داره، پخته بشه و حاضر بشه. برنج رو می‎ریزیم داخل مایعی که درست کردیم و شروع می‎کنیم به هم زدن. دوستان گلم می‎تونید ویدیوی تهیه برنج را این بالا مشاهده بفرمایید، حدود پنجاه درصد برنج را پخت می‎دیم. یعنی شما برنج رو نیمه پخته که بود برنج رو آبکش کنید. الان رنگش به نظرم یک ذره کمه، باید دوباره زعفرون اضافه کنیم. چون وقتی رنگش خوشرنگ تر می‎شه وقتی زعفرون اضافه می‎کنیم، طعمش هم بهتر می‎شه. این هم از مرغمون که پخت و حاضر شد. مقداری روغن بریزید داخل قابلمه تون.

هویج‌ها را که رنده کردید یه سرتفت می‎خوایم بدیم. سبزیجات خودشون آب دارن این باید آبش تبخیر بشه تا یک مزه خوبی بده. این جا نمک رو که یک قاشق چایخوری هست اضافه کردم و یک دوم قاشق چایخوری هم فلفل سیاه. یک کمی‎زعفرون خشک بهش می‎زنم ویک مقداری هم زعفرون مایع. من از دوتا ظرف می‎خوام استفاده کنم. این ظرف، ظرفی هست که ما می‎خوایم داخل فر بگذاریم این رو با براش، کاملا همه جاش رو به روغن آعشته می‎کنیم که کاملا چرب بشه و نچسبه. برنجی رو که آماده کردیم میایم ته ظرفمون می‎ریزیم. خوب فشار می‎دیم انسجام توی ته چین خیلی مهمه.

اگر انسجام نداشته باشه، ته چین از هم می‎پاشه. علی الخصوص ببینید ظرف‌هایی که این جور لبه داره، حواسمون به لبه باشه که تو لبه‌ها هم انسجام داشته باشه. تو این مرحله میام یه مقداری از مرغمون رو اضافه می‎کنیم به روی ته چین، باز با قاشق فشار می‎دیم که این انسجام ایجاد بشه، هویج هم یک مقداری اضافه کنید. فشار می‎دیم تا به هم بچسبن و چسبندگی بینشون ایجاد بشه، زرشک داریم  زرشکمون را سعی می‎کنیم به دیواره‌های قالبمون اصابت نکنه، چون حرارت باعث سوختنش می‎شه و بد رنگ وبدشکل. مجددا ما همین رو تکرار می‎کنیم. ما در ظرفمون رو با فویل آلومینیومی‎می‎پوشونیم می‎گذاریم توی فر، با دمای 180 درجه به مدت سی تا چهل دقیقه تا خوب این خودش رو بگیره.

ما برای این لازمه که حتما روش یک سوراخ‌هایی رو ایجاد کنیم ولی این چون قالبمون یه حالت کنگره کنگره داره، خودش یه سوراخ‌هایی ایجاد کرده. من دو سه تا وسطش ایجاد می‎کنم، بعدش دیگه می‎گذارم داخل فر. حالا این مواد رو مخلوط می‎کنیم و هم می‎زنیم. شما یک مقدار زعفرون بریزید که خوشرنگ هم بشه. رنگش خیلی مهمه توی ته چین. کافیه؟ بله، که هم دست بکنیم. ما این بار با ماهیتابه درست می‎کنیم که دوستان بدونن با امکانات کم هم می‎شه بهترین کارها را انجام داد و ارائه کرد. مواد رو می‎ریزیم توی ماهیتابه. بعد مرغامون رو اضافه می‎کنیم و صاف می‎کنیم با دستمون فشار می‎دیم که کاملا چسبندگی بینشون ایجاد بشه. هویج رو می‎ریزیم باز هم با پشت قاشق این رو صاف می‎کنیم.

تو این مرحله این اختیاریه می‎تونیم یک کم دارچین بهش اضافه کنیم. پودر گل محمدی داریم. به خاطر خوش طعم و خوش بو کردنش می‎تونیم اضافه کنیم می‎تونیم نکنیم. زرشک‌هایی که داریم رو اضافه می‎کنیم به همه جاش می‎ریزیم الا این دورهاش. مثلا این که دورش خورده حتما باعث سوختن سریع این قسمتش می‎شه. ما بقی برنج رو اضافاه می‎کنیم همه مواد رو که آماده کردیم فشار دادیم منسجم شد، می‎گذاریم روی حرارت زیاد روی گازمون. در براش می‎گذاریم وقتی که ما احساس کردیم، دقیقا دم کردن برنج چطوری بود؟ به همون صورت وقتی که دیدیم یک مقداری بخار کرد. برش می‎داریم می‎گذاریم روی شعله پخش کن، و کمش می‎کنیم و به مدت چهل دقیقه می‎گذاریم به دم بمونه.

و این که این را باید یک طرفش را بگذاریم سرخ بشه؟ حتما. اصلا این یک طرفش هست. اون طرفش که آماده میشه، توی یک ظرف یا سینی بزرگی متناسب با این برمی‎گردونیم و دورچین براش می‎گذاریم و نوش جان می‎کنیم، این الان آماده شده می‎گذاریم روی شعله پخش کن، این رو خاموش می‎کنیم بخار گرفته، دم کنی رو می‎گذاریم و کمش می‎کنیم و بگذاریم دم بکشه، ته چینمون که آماده شد، برمیگردیم برای سروش. عزیزان دلم، ته چین مرغ و هویج ما آماده شد، امیدوارم که شما هم این رو بپزید و از پختنش در کنار دوستان و عزیزانتون لذت ببرید. عزیزان همان طور که مشاهده می‎فرمایید این ته چینی بود که در ماهیتابه درست کردیم و این ته چین هم در فر قرار دادیم. امیدوارم که شما هم لذت ببرید. در پایان چند تا ویدیو هم به شما پیشنهاد می‎شه، لطفا اونها را هم مشاهده بفرمایید. تا ویدیوهای بعدی خدانگهدار. به  خدا میسپارمتون خدا نگهدار.  

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه ته چین مرغ

  1. ویانا (خریدار محصول)

    من عاشق این خوشمزه ام👍🏻👌🏻🙏🏻

  2. کیان دخت

    به به عالیه واقعا????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی