رضیم
شماره دستور پخت: 2067
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

سلام دوستای عزیزم
حال احوالتون چطوره؟
.غذای امروزمون که اهل خونه عاشقش شدن یه غذایی که خب به روش های مختلف طبخ میشه امروز تهچینش کردیم که این ورژنش خیلی خوشمزه و لذیذ شد ..
.
ته چین هویج
مواد لازم:
هویج ۲ عدد متوسط
سینه مرغ ۱ عدد
برنج ۲ پیمانه
تخم مرغ (زرده) ۱ عدد
ماست پرچرب (چکیده)۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده مقدار لازم
کره برای تهچین ۲۰ گرم
دارچین مقداری
پیاز ۱ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
کره مقداری
زرشک ۳ قاشق غذاخوری
آبغوره مقداری
طرز تهیه:
۱/ابتدا برنج را شسته، در كاسه با مقداري آب و نمك خيس كنيد. هويج‌ها را پوست گرفته و کبریتی خرد كنيد مثل عکس ،در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و روي حرارت بگذاريد. خلال‌هاي هويج را در روغن سرخ كنيد و در حین پخت نمک و زعفران و کره اضافه کنید و همچنین مقدار کمی آبغوره من ۱ قاشق غذاخوری استفاده کردم و نه بیشتر و در حین پخت یخورده آب اضافه کردم تا هویج ها در عین سرخ شدن نرم هم بشن و بعد از روغن درآورده و كناري بگذاريد.
۲/پياز را پوست گرفته، خلالي خرد كرده و در روغن تفت دهید سینه مرغ را هم به تابه پيازها اضافه كنيد و تفت دهيد و مقداری نمک و فلفل و بزنید و مقدار کمی آب جوش ریخته و اجازه بدید پخته شود سپس از آب در بیاورید و خردش کنید خیلی ریش ریش نکنید و روی مرغ ها کره آب شده و زعفران بریزید و بزارید کنار.
۳/زرشک ها را هم چند دقیقه خیس کنید سپس بعد از خارج کردن از آب با مقداری کره و شکر و زعفران تفت دهید و بزارید کنار،
۴/در كاسه‌اي مناسب زرده تخم‌مرغ را ريخته و با چنگال كمي هم بزنيد. زعفران دم‌كرده و ماست و نمک را اضافه كرده و مخلوط كنيد. مايه ته‌چين آماده است.
۵/ برنج را داخل آب جوش ريخته و طبق معمول آبكش كنيد.مقدار کمی از برنج را داخل مايه ته‌چين ريخته و خوب مخلوط كنيد. قابلمه‌اي كه مي‌خواهيد ته‌چين را در آن بپزيد چرب كنيد. مايه ماستی برنج را در قابلمه ريخته و با پشت قاشق فشرده و يك‌دست كنيد.
۶/سپس روی برنج تهچینی(ماست و تخم مرغی) مقداری برنج سفید بریزید و نیمی از هويج را روي لايه اول برنج ريخته و پهن كنيد تا همه سطح برنج را بپوشاند.بعد زرشک های آماده شده را روی هویج ریخته روی زرشک ها تکه های مرغ را ریخته و دوباره مابقی هویج ها و در آخر سر مابقي برنج سفید را ریخته و با پشت قاشق يكدست و كمي فشرده كنيد.
۷/قابلمه را روي حرارت ملايم گذاشته و در قابلمه را گذاشته و اجازه دهيد ته‌چين دم بكشد. بعد از دم كشيدن، ته‌چين را در يك سيني يا ديس مناسب سر و ته كرده، برش زده و سرو كنيد.

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه ته چین هویج

  1. ستایش

    دستورپخت های مشابه رو هم قرار بدین خیلی خوب بود👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی