رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خوراک زبان گوساله سس قارچ

متن ویدئو طرز تهیه خوراک زبان گوساله سس قارچ

سلام وقتتون بخیر من معراج هستم و این خوراک زبان گوساله با سس قارچ یا همان سس سفید، تا انتها این ویدیو همراه با من باشید.

مواد لازم برای پخت زبان

زبان گوساله: 1 عدد

پیاز: 1 عدد

سیر: 4 حبه

برگ­بو: 3 عدد

دارچین: 1 عدد

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم برای سس قارچ

پیاز متوسط: 1 عدد

سیر: 2 حبه

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

شیر: 2 لیوان

قارچ: 500 گرم

لیمو: 1 عدد

کره: 30 گرم

آب­گوشت: نصف پیمانه

خامه: 100 گرم

نمک: 2 قاشق چایخوری

خوب دوستان از ابتدا شروع می­کنیم به شستن زبان گوساله، بعد از اون زبان را داخل آبی که در حال جوش زدن است را رها کنید. برای اینکه بوی زهم گوشت را از بین ببریم یک عدد پیاز متوسط را به این صورت خرد کنید. 4 حبه سیر که حلقه حلقه برش می­زنیم. این کف­ها را می­بینید برای اینکه این­ها را از بین ببرید، بعد از 20 دقیقه جوش زدن آبش را خالی کنید دوباره آب جوش را بهش اضافه کنید جوری که تمام سطح زبان را بگیره حالا چوب دارچین یک یا دو عدد، برگ بو 3 عدد که اول بشکنید بعد اضافه کنید هیمنطور که پیاز را اضافه می­کنید و بار اول است که ویدیو من را می­بینید لطفا subscribe یادتان نرود. 4 عدد سیر خرد شده و فلفل سیاه اضافه کنید و درش را بزارید و با حرارت کم به مدت 4 ساعت.

برای سس سیر یا سس قارچ 2 حبه سیر به کوچکترین حد ممکن خرد کنید و 1 پیاز متوسط نگینی ریز خرد کنید ببینید به این صورت حالا 30 گرم کره برای اینکه کره نسوزه 2 قاشق غذاخوریه روغن مایع و پیاز­ها را داخلش تفت بدین، پیاز که سبک شد سیر را اضافه کنید10 ثانیه بعد دو قاشق غذاخوری آرد را اضافه کنید بعد از اینکه طعم خامی آرد گرفته شد 2 لیوان شیر را اضافه کنید حالا با هم زدن با حرارت پایین مواد را یکدست کنید و بریم سراغ درست کردن قارچ­ها 500 گرم قارچ یک چهارم یا به صورت درشت خرد ­بکنید حالا داخل یک تابه با حرارت بالا یک عدد لیمو اضافه کنید تا قارچ­ها سیاه نشن بعد از یک دقیقه 1 قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید کمی تفت بدهید. فلفل سیاه، نصف پیمانه آب­گوشت. بعد از 2 دقیقه حرارت را خاموش کنید و زبان پخته شده را اجازه بدهید که خنک بشه. 2 قاشق چایخوری نمک و قارچ­ها را به سس بشامل اضافه کنید.

بعد از خنک شدن زبان پوستش به راحتی کنده می­شود 100 گرم خامه صبحانه را اضافه کنید و با حرارت کم اجازه بدهید که سس کاملا جابیافتد زبان­ها را خرد بکنید به داخل سس انتقال بدهید از نیم ساعت به بالا داخل سس بماند کفایت می­کند و کار برای این غذا تمام است و امیدوارم این غذای خوشمزه­ی مجلسی را درست کنید و ازش لذت ببرید برای کنارش می­توانید از سیب زمینی نازک خرد شده و سرخ شده استفاده کنید همیشه موفق و پیروز باشید.

تهیه خوراک زبان با سس لیمویی هیوا

تهیه خوراک زبان با سس لیمویی هیوا

مواد لازم:
زبان گوساله ۱ عدد
پیاز ۳ عدد
سیر ۲ حبه
نمک و فلفل و زعفران به میزان لازم
لیمو ترش ۱ عدد
کره ۲۵ گرم
آرد ۱ قاشق مرباخوری
طرز تهیه:

ابتدا زبان را باید کاملا تمیز بشورید سپس خشکش کنید و بزارید کنار بعد یه قابلمه بردارید پیازها را خلالی برش بدید و در روغن با مقداری زردچوبه و فلفل تفت بدید،بعد زبان را با پیاز و مقدار قابل توجهی زعفران سرخ کنید فقط حواستون باشه نمک نزنید،نمک را در نیم ساعت اخر پخت اضافه میکنیم،سپس آبجوش به زبان اضافه میکنیم آب را بیش از حد نریزید تا حدی که روی زبان را بگیره ،در قابلمه را گذاشته و روی شعله ملایم ۴ ساعت زمان میدهیم تا کاملا پخته شود توجه داشته باشین اکر در زود پز میپزین باید ۲ ساعت کامل زبان را بپزید بعد از پخت اولیه و تقریبا کامل زبان نمک را اضافه میکنیم و میکذاریم دوباره پخته و نمک به جسم گوشت برود،بعد از پخت کامل زبان را بیرون اورده پوست زمخت روی زبان را میگیریم.

زبان را با چاقو اسلایس میکنیم و میزاریم کنار حالاااااا میریم یه سس خوشمزه درست کنیم در تابه ای مقداری کره را آب کرده و سپس مقداری از آبی که با زبان پخته شده از صافی ریز رد کرده و به کره اضافه میکنیم و هم میرنیم در این فاصله زعفران غلیظ و نصف یک لیموی تازه را به سس اضافه میکنیم سپس آرد را در کاسه ای جداگانه ریخته مقداری از آب زبان را با آرد مخلوط میکنیم تا ارد یکدست شود و آرد را به مواد سس اضافه میکنیم،بسیار سس خوشمزه ایه سپس اسلایس های زبان را توی سس گذاشته و دوباره ۲۰ دقیقه اجازه میدیم مواد سس به خرد زبان برود و سپس در کنار کته زعفرانی سرو میکنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک زبان گوساله سس قارچ

  1. وِستا (خریدار محصول)

    چقدر خووووووووبه👌🏻😉😋

  2. خوشگو (خریدار محصول)

    مرسی از طرز تهیه های ساده ای که قرار میدین👏🏻😋

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی