رضیم
رضیم
طرز تهیه خورشت باقلا با ماست

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت باقالا با ماست

متن ویدئو طرز تهیه خورشت باقالا با ماست

سلام دوستان و همراهان گرامی‎این بار اومدیم مهمون خونه‌هاتون باشیم با یک خورشت خوشمزه به نام خورشت باقالی با ماست لطفا با من همراه باشید.

ما برای درست کردن خورشت باقالی با ماست یک مقداری روغن قابلممون می‎ریزیم و گوشتامون رو که الان من این جا گوشت بوقلمون استفاده کردم، حدود پانصد گرم گوشته من این پانصد گرم گوشت رو میریزم داخل روغن که یک مقدار سرتفت بدم، چون وقتی آب می‎ریزم داخلش دیگه کف نکنه، خوب به این حد که رسید و تغییر رنگ داد دیگه کفایت می‎کنه و دیگه آب ما کف نمی‎کنه، یک دونه پیاز را داریم پیاز را نگینی خورد کردیم من تو این مرحله به گوشتمون اضافه می‎کنیم یک خیلی کوچولو برگ بو داریم، من یک چهارم برگ بو رو ریز کردم، اون رو هم داخلش می‎اندازم اون رو هم اضافه می‎کنم تو این مرحله چون گوشتامون داغ هستند دیگه نمی‎تونیم آب سرد اضافه کنیم حتما آب داغ اضافه کنیم من آب داغ را اضافه می‎کنم به اندازه این بوقلمون یک ذره سفت تر هست، و زمان بیشتر و با اب بیشتر نیاز داره که بپزه، سه لیوان به قابلمه آبجوش اضافه می‎کنم دربش را می‎گذارم ومی‎گذارم که بپزه و برای بقیه مراحل در خدمتتون هستیم.

همون طور که ملاحظه می‎کنید گوشتامون پخته و ما الان باید مرحله بعدی پخت خورشت باقالا با ماست را انجام بدیم. ما برای این کار پیاز رو من زودتر آماده کردم برای این که وقت شما عزیزان گرفته نشه، پیاز رو به تابه اضافه می‎کنم. این دو قاشق غذاخوری سر پر پیاز داغ هست که معادل یک دونه پیاز متوسط هست، تو این مرحله ما ادویه‌هاش رو اضافه می‎کنیم، یک قاشق چایخوری فلفل سیاه، دو قاشق چایخوری نمک، نوک قاشق چایخوری فلفل  قرمز این‌ها را اضافه می‎کنیم. سیصد و پنجاه گرم باقالا داریم باقالامون رو به روغن و موادی که ادویه‌هامون اضافه می‎کنیم.

به این مرحله که رسید و یک سرتفت کوچیک خورد گوشت رو به تابه مون اضافه می‎کنم. توی این مرحله به خاطر این که باقالی‌هامون بپزن، به مدت ده دقیقه درب تابمون رو می‎گذاریم و می‎گذاریم با همدیگه پخته بشن، تا وقتی که باقالاهامون پخته می‎شن دو قاشق غذاخوری سرپر پودر نشاسته گل دارم، این نشاسته گل رو به.. البته نشاسته دیگه هم داشتید خواستید استفاده کنید مانعی ایجاد نمی‎کنه، این اما نشاسته گله.

من یک کمی‎آب بهش اضافه می‎کنم به حدی که بتونم خوب هم بزنم. این کاملا ببینید حل شده و اصلا دیگه شما چیزی از پودر نشاسته داخلش نمی‎بینید تو این مرحله دو پیمانه دو لیوان فرانسوی  ماست داریم، ماست رو به این همین ماده اضافه می‎کنم و خوب هم می‎زنم تا یک دست بشه، اگه دوره ای چیزی داره باز بشه و این‌ها با همدیگر کاملا یک دست بشن، این رو کاملا آماده شده می‎گذارم کنار، خوب این جا پنجاه گرم گشنیز دارم گشنیزهامون می‎گذارم و خوردش می‎کنم. خورد شدنش نه زیاد باید ریز باشه نه زیاد درشت، زمان اضافه کردن گشنیز به خورشت زمانیه که سیر رو اضافه می‎کنم سیر و گشنیز سه چهار دقیقه آخر اضافه میشن. دلیل این کار هم اینه که عطر وبوشون رو حفظ کنن، توی این مرحله ده دقیقه تمام شده و این نشاسته و ماست رو و آب رو به خورشتمون اضافه می‎کنیم.

دربش رو می‎گذاریم می‎گذاریم بجوشه و جا بیفته و بعد مراحل بعدی باز در خدمتتون هستیم. خوب ببینید این باقالامون پخته شده و این خورشت آماده شده جا افتاده مرحله ای هست که ما فقط نیاز داریم این گشنیزها را بهش اضافه کنیم گشنیزهایی که خورد کردیم من این‌ها را اضافه می‎کنم به خورشت ما سه حبه سیر درشت اگه داشته باشیم سه حبه، مثل ما خیلی ریز باشه حدود شش حبه سیر خورد می‎کنیم داخل غذا. بعد از این که این سیرها را کاملا خورد کردیم دیگه ما حدود دو سه دقیقه بیشتر زمان نمی‎دیم بعد از دو سه دقیقه که روی گاز موند و حرارت  و جوشید دیگه می‎تونیم کامل غذامون رو برداریم و سرو کنیم. این فقط برای اینه که عطر و بویی که این گشنیز و سیر داره از دست نره، دربش را می‎گذاریم و آماده می‎شم برای سرو. این مرحله دیگه مرحله ایه که آماده شد و ما می‎تونیم غذامون رو سرو کنیم.

خورشت باقالی با ماست ما آماده سرو شد آوردم خدمتتون، امیدوارم که شما هم از این ویدیو راضی باشید اگر از این ویدیو خوشتون اومد لطفا کانال رازهای آشپزی رو سابسکرایب کنید به دوستان و عزیزانتون معرفی کنید لایک و کامنت هم فراموش نکنید. شاد و خوب و خرم زندگی کنید بهترین‌ها را براتون آرزومندم خدا نگهدار.    

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورشت باقلا با ماست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی