رضیم
شماره دستور پخت: 331
رضیم
طرز تهیه خورشت به آلو

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت به آلو

متن ویدئو طرز تهیه خورشت به آلو

سلام دوستان و همراهان گرامی، این بار مهمون خونه‌هاتون شدیم با یه غذای سنتی و بسیار خوشمزه به نام به آلو. سلام عزیزای دلم، لطفا تا پایان این ویدیو با ما همراه باشید.

پیاز رو ریختیم سرخ بشه برای این که وقتتون گرفته نشه، ما تو این مرحله میایم زردچوبه را بهش اضافه می‎کنیم که این حدود یک قاشق چایخوری زردچوبه هست، الان یک کم نمک اضافه می‎کنیم یک قاشق چایخوری نمک برای اون اضافه می‎کنیم و مرغ‌هامون رو داخل این روغن سرتفت می‎دیم، دلیلش چیه سرتفت دادنمون، دلیلش اینه که گوشت مرغ یک ذره رنگش عوض بشه و سفت بشه و از باز شدن مرغ جلوگیری بشه، ما می‎گذاریم این سرتفت بخوره. در این فاصله من هم به‌ها را باید تقسیم کنم، هسته‌ها را بگیرم و ریز کنم.

ناگفته نماند که ما این جا چهار عدد به داریم برای این غذامون. ما هر طرف از مرغ‌هامون رو حدود دو سه دقیقه سرتفت میدیم. یک ذره رنگش مثل این عوض شد دیگه کفایت می‎کنه و برمیگردونیم طرف دیگه را سرتفت می‎دیم، طرف دیگه مرغمون سرتفت خورده این جا من مقداری آبجوش خیلی کم اضافه می‎کنم تا مرغ‌هامون بپزن.

بعد از این که ما ابجوش را اضافه کردیم و شروع به جوشیدن کرد درب ماهیتابه مون رو می‎گذاریم با حرارت متوسط روبه پایین به مدت نیم ساعت می‎گذاریم مرغ‌ها بپزن، تو این فاصله یک بار هم پشت و روش هم می‎کنیم. دربش را هم بگذارید. خوب تو این فاصله که مرغ‌ها دارن پخته میشن، ما ماهیتابه را گذاشتیم روی هیتر و روغنمون رو هم ریختیم، زرد چوبه بهش اضافه می‎کنیم حدود یک قاشق چایخوری دیگه زردچوبه بهش اضافه می‎کنیم، ربمون رو بهش اضافه می‎کنیم و می‎گذاریم که ربمون توی روغن رنگش رو باز کنه که دو ونیم قاشق غذا خوری ما این جا رب داریم.

از کجا می‎فهمیم که ربمون رنگش را پس داده وقتی ربمون رو بزنیم به یک سمتی کنار و ببینیم رنگ روغنمون تغییر کرده، از روی اون رنگ رب رو می‎تونیم احساس کنیم که این رنگ روغن را کاملا عوض کرده و رب کاملا سرتفت خورده. این وقتی که سرتفت می‎خوره بوی خامی‎رب از بین می‎ره، وقتی که ما غذا مصرف می‎کنیم دیگه احساس نمی‎کنیم که این غذا رب داره و طعم غالب رب رو داشته باشه. یک و نیم قاشق چایخوری نمک، نصف قاشق چایخوری یعنی یک دوم قاشق چایخوری هم فلفل همش هم کامله بله. توی این مرحله زعفرون رو بریزیم و به‌ها را اضافه کنیم.

کامل بریزید همش رو.به‌ها را هم این مقدار به برای چهار نفر هست ما برای هر یک نفر یک دونه به در نظر گرفتیم. حدود پنج دقیقه به‌ها را با رب و ادویه‌ها سرتفت می‎دیم، و مقدار خیلی کمی‎بهش آب اضافه می‎کنیم، چرا کم؟ چون مرغ‌های ما احتمال داره آب انداخته باشن و ما بعد که به این اضافه می‎کنیم زیاد پر آب نشن. آب جوش هم باید اضافه کنیم.

حدود کمتر از یک لیوان می‎شه این که ما اضافه کردیم، بعد از این که ما حدود پنج دقیقه را سرتفت دادیم، و  آبجوش بهش اضافه کردیم، می‎گذاریم با شعله کم، دربش هم می‎گذاریم و می‎گذاریم با همدیگه بخار پز بشه، خوب در این مرحله مرغ‌ها که پختن را به به‌هامون اضافه می‎کنیم، خوب به‌ها که ده دقیقه پختند مرغ‌هامون هم پختش، حالا ما مرغامون داریم به به‌هامون اضافه می‎کنیم. حدود پانزده تا آلو داریم که این‌ها را از شب قبل خیس کردیم اونا را هم اضافه می‎کنیم. شکر دو قاشق غذاخوری، چهار قاشق غذاخوری هم ابلیمو اضافه کنید.

همه مواد را اضافه کردیم، به مدت نیم ساعت با حرارت بسیار کم و سوزنی می‎گذاریم این‌ها با همدیگر پخته شن و یک مرتبه هم تو این فاصله ما مرغامون رو پشت رو می‎کنیم بعد که آماده شد میایم خدمتتون برای سرو، یادتون باشه که حتما دربش هم بگذاریم. با ما همراه باشید تا برای سرو خدمتتون برسیم. این هم از خورشت به آلومون آوردیم خدمتتون امیدواریم که شما هم بپزین. ممنونم که یک بار دیگه ما رو مهمون خونه‌هاتون کردین عزیزای دلم، اگر از این ویدیو خوشتون اومد، لطفا کانال رازهای آشپزی رو سابسکرایب کنید و لایک و کامنت هم فراموشتون نشه.

در پایان چند تا ویدیو به شما پیشنهاد می‎شه لطفا اونا رو هم مشاهده بفرمایید تا ویدیوهای بعدی خدا نگهدارتون میشه. به خدا می‎سپارمتون، خدا نگهدار.  

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه خورشت به آلو

  1. یزدان (خریدار محصول)

    خیلی طرز تهیه ساده ایه🙏🏻😊

  2. وحیده (خریدار محصول)

    چه جذااااااااااابه لعنتی👌🏻

  3. آرشان

    عکس قشنگی داره، معلومه خیلی خوشمزه است🙂😉

  4. شادیه (خریدار محصول)

    چقد خوبین شما ???????? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی