رضیم
رضیم
طرز تهیه خورشت ماست اصفهانی

موارد لازم + طرز تهیه

فیلم طرز تهیه خورشت ماست اصفهانی

متن ویدئو طرز تهیه خورشت ماست اصفهانی

امروز میخوایم با همدیگه خورشت ماست اصفهانی درست کنیم.

برای درست کردن خورشت ماست باید از گوشت گردن استفاده کنیم، گوشت گردن را با برگ بو و پیاز می‎جوشونیم تا بپزه و بعدش اون رو ریش ریش می‎کنیم با گوشت کوب شروع می‎کنیم به کوبیدنش وقتی کوبیدیم و یک مقدار رنگش روشن شد، دیگه میاریم و توی صفحه می‎گذاریم و با این قسمت دستمون کفمالش می‎کنیم اصطلاحا درستش هم اینه که از اولش کلا کفمال بشه، یعنی از بعد از مرحله ریش ریش کردن، شما با گوشت را بیارید روی یک صفحه و کامل کفمالش کنید این جوری خورش ماستتون کشدارتر میشه ولی ما چون زمانمون کمتره و اونجوری ممکنه چهل و پنج دقیقه تا پنجاه دقیقه طول می‎کشه تا این گوشت را بخوایم کف مال کنیم یک مقدار با کوبیدنش توی زمان صرفه جویی کردیم.

ماستی که توی این دسر استفاده می‎کنیم باید حتما ماست چکیده باشه و ماستی که آبش گرفته شده باشه، باید بهش شکر اضافه کنیم که مقدار شکر هم کاملا سلیقه ایه و بستگی به این داره که خودتون چه ذائقه ای دارید، من شکر را کم کم اضافه می‎کنم تا جایی که ببینم چقدر کافیه، فعلا سه قاشق ریختیم، شکر را داخل ماست قاطی می‎کنیم، و این قدر این کار را ادامه می‎دیم تا زمانی که دیگه شکر زیر دندون احساس نشه، ماست هم یک ده دقیقه ای این جوری با شکر مخلوط می‎کنیم و بعدش امتحان می‎کنیم ببینیم چقدر با ذائقه مون سازگاره، من امتحانش کردم تقریبا می‎تونم دو تا قاشق دیگه بهش شکر اضافه کنم و باز هم قاطیش کنم.

زمان اینه که بهش زعفرون اضافه کنیم. زعفران من به اندازه یک قاشق چایخوری پر ریختم. همون گوشتی که کف مال کرده بودیم و یک مقدار هم کوبیده بودیم اضافه می‎کنیم این جوری به خورشت و شروع می‎کنیم این را باز کردن داخل ماست و دیگه قاطی کردنش، این قدر با پشت این قاشق فشار آوردم به دیواره‌ها که این گوشت قشنگ باز شد داخلش و در نهایت به یک همچین غلظت و قوامی‎رسیدیم آخرش هم این جوری خالیش می‎کنیم توی  یک ظرف دیگه روش هم با خلال پسته و زرشک تزئین می‎کنیم. خورشت ماست رو از یخچال درآوردیم و می‎خوایم با همدیگه ببینمش، ببینیم سرو می‎شه قشنگ این شکلی.  

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه خورشت ماست اصفهانی

  1. احسان (خریدار محصول)

    چقدر ساده و خوب توضیح دادین????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی