رضیم
شماره دستور پخت: 4756
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

آش ها از انواع غذاهایی هستند که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان میان وعده و همینطور به عنوان وعده ای مناسب در زمان بیماری طبخ میشوند. آش شوربا یک آش سنتی و مقوی است که طرز تهیه آن را در ادامه میخوانید.

مواد لازم آش شوربا برای ۸ نفر

سبزی آش ۵۰۰ گرم

گوشت گوسفند با استخوان ۶۰۰ گرم

دنبه گوسفند ۱۰۰ گرم

پیاز متوسط ۵ عدد

برنج نیم دانه یک و نیم پیمانه

نخود نصف پیمانه

عدس یک سوم پیمانه

ماش یک سوم پیمانه

بلغور گندم یک سوم پیمانه

زردچوبه ۲ قاشق مربا خوری پر

فلفل سیاه ۱ قاشق مربا خوری سر صاف

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه آش شوربا

مرحله اول

برای تهیه این آش لازم است از روز قبل حبوبات را خیس کنید و در طول زمان خیس خوردن چند بار آب آنها را عوض کنید. میتوانید در ظرفی که حبوبات را خیس کرده اید کمی زیره سیاه بریزید تا نفخ آنها را بگیرد.

مرحله دوم

دو ساعت پیش از شروع پخت آش عدس و بلغور و برنج را هم خیس کنید. برای شروع مراحل اصلی پخت آش گوشت و دنبه را به همراه پیاز در قابلمه بریزید و اجازه دهید با کمی آب بجوشد. بعد از آن کف جمع شده روی آب را بگیرید و دور بریزید و لوبیا و نخود را به قابلمه اضافه کنید. سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت و حبوبات به خوبی بپزند.

مرحله سوم

برنج و عدس و بلغور را هم در قابلمه ی دیگری بریزید تا بپزند. در فاصله ی پخت مواد سبزی آش را آماده کنید. سبزی ها را شسته و خرد کنید و به قابلمه ای که عدس و برنج و بلغور در آن است اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از پخت کامل گوشت و حبوبات نصف گوشت پخته شده و دمبه را از ظرف خارج کنید تا با میکسر یا کوشتکوب بکوبید و کاملا پوره کنید. مابقی گوشت ریش ریش کرده را به همراه حبوبات به قابلمه ی دیگر که عدس و برنج و بلغور و سبزی در آن هستند اضافه کنید.

مرحله پنجم

گوشت پوره شده را به قابلمه ی آش اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا آش غلیظ شود. اگر آش آب زیادی دارد حرارت را زیاد کنید و درب قابلمه را بردارید تا آب اضافی کشیده شود و آش غلظت مناسب بگیرد.

مرحله ششم

مقداری پیاز را خلالی کرده و در تابه سرخ کنید. پیازهای سرخ شده و طلایی را با نمک و زردچوبه و فلفل سیاه تفت بدهید و سپس آن را به آش اضافه کنید. مقداری از پیاز داغ را برای تزیین نهایی آَش نگه دارید.

مرحله هفتم

پس از اضافه کردن پیاز داغ به آش مواد را مخلوط کنید و اجازه دهید آش یکدست شود. بعد از اینکه مراحل پخت آش تکمیل شد و اصطلاحا جا افتاد و غلظت مناسب پیدا کرد میتوانید آن را در ظرف سرو بریزید و با پیاز داغ تزیین کنید. نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه آش شوربا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی