رضیم
شماره دستور پخت: 5950
رضیم
طرز تهیه آش کدو سبز

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای سبک و مقوی که در فصول مختلف مخصوصأ فصول سرد سال پیشنهاد می‌گردد، غذای خوشمزه و سنتی آش کدو سبز است که در ادامه به طرز پخت آن خواهیم پرداخت. پس لطفأ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم آش کدو سبز برای ۶ تا ۸ نفر

کدو سبز ۳ کیلوگرم
برنج ۱٫۵ پیمانه
نخود ۱ پیمانه
گوشت گوسفندی ۶۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد بزرگ
پیاز داغ ۶ قاشق غذاخوری
کشک ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه‌ی آش کدو سبز

1- پیش از شروع کار لازم است برنج را بسته به نوع آن، بین 30 دقیقه تا 2 ساعت در آب ولرم و قدری نمک بخیسانید. در ادامه برای شروع کار، کدو سبزهای پوست گرفته‌شده را به صورت ریز خرد نمایید. علاوه بر این پیازها را نیز خرد کرده و در مقداری روغن در قابلمه‌ای مناسب تفت دهید.
2- پس از سرخ شدن نسبی پیازها، کدو سبز را همراه قدری نمک و ادویه‌هایی نظیر فلفل سیاه و زردچوبه تفت داده تا یکدست گردند. حال در ادامه 2 پیمانه آب به قابلمه اضافه تا کدوها آبپز شوند.
3- در قابلمه‌ای دیگر برنج را با آب و قدری نمک بپزید تا حدی که شفته گردد. علاوه بر این گوشت را به همراه زردچوبه و 1 پیاز کوچک جداگانه بپزید. در کنار آن لازم است نخودها نیز به طور مجزا پخته شوند.
4- حال نخود و گوشت را در ظرفی ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا کاملأ له شوند. آن‌گاه گوشت و نخود له شده را همراه با برنج به کدو سبزها بیفزایید. در صورتی که موفق به شفته کردن برنج نشدید، تنها کافیست در قابلمه یک پیمانه‌ی دیگر آب ریخته و بگذارید تا با برنج بجوشد تا تمام شود.
5- لازم است زمانی که آش کمی غلیظ شد، با چرخش به یک سمت مواد را هم بزنید تا بافتی کاملأ کشدار به خود بگیرد. برای خوشمزه‌تر ساختن این آش، اضافه‌سازی پیازداغ به آب پیشنهاد می‌شود. در ادامه میزان نمک و ادویه‌های لازم را بچشید و از طعم نهایی آن اطمینان یابید.
6- در نهایت، زمانی که آش کاملأ یکدست و کشدار شد، با اضافه‌سازی کشک و نعنا داغ به آن، می‌توانید آن را در ظرف مورد نظرتان سرو و با نعنا داغ و پیاز داغ تزیین نمایید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه آش کدو سبز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)