رضیم
شماره دستور پخت: 3467
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

آغوزتره یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که اصل آن به شهرستان شهسوار می رسد. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام شیوه پخت آغوزتره تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۵ عدد

کدو سبز ۳ عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

پودر گردو ۶ قاشق غذاخوری

حریره سیر ۱ قاشق چایخوری

آب ۱ فنجان

کره حبوانی به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه آغوز تره

مرحله اول

برای تهیه یک وعده آغوزتره لذید نخست بادمجان‌ها و کدوها را شسته و پوست آن ها را برمی‌داریم. سپس بادمجان‌ها و کدو ها را به شکل ورقه‌ای تکه تکه کنید، بعد از آن، تخم های بادمجان‌ها را جدا کرده و در یک قبلمه بریزید.

مرحله دوم

حالا یک سوم قابلمه را پر از آب کنید و روی شعله متوسط قرار دهید تا بادمجان و کدو کاملا بپزند. سپس پیاز را رنده کرده و به همراه پودر گردو و حریره سیر در تابه مناسبی قرار دهید.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و آب را روی شعله ملایم قرار دهید؛ سپس آب را به تابه اضافه کنید و روی شعله بگذارید تا مقداری از آب داخل ماهیتابه تبخیر و غلیظ شود.

مرحله چهارم

وقتی کدو و بادمجان به طور کامل پخته و نرم شدند، قابلمه را از روی اجاق بردارید و همه مواد را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس بادمجان و کدو سبز را در ظرف مناسبی بریزید و خوب له کنید.

مرحله پنجم

وقتی مخلوط گردو غلیظ شد، پوره بادمجان و کدو را به تابه اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا آب اضافی آن تبخیر شود. وقتی که آب اضافی تابه تبخیر شد، کمی کره حیوانی به تابه اضافه کنید.

مرحله ششم

اکنون آغوزتره را به خوبی تفت دهید تا پخته شود؛ سپس نمک و فلفل را اضافه و تنظیم کنید. در ادامه ماهیتابه را از روی شعله بردارید، و آغوزتره را در یک ظرف بریزید؛ و با نیمرو یا ماهی شور سرو کرده و درنهایت نوش جان کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه آغوز تره

  1. سوزان

    عالیه این رسپی🥰🥰😋

  2. نکیسا (خریدار محصول)

    عالی شده عالییییی????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی