رضیم
رضیم
طرز تهیه آکاراجه برزیلی

موارد لازم + طرز تهیه

آکاراجه برزیلی یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای رژیمی است که می توان آن را در انواع رسپی‌ها تهیه کرد. برای آموزش کامل و گام به گام دستور پخت آکاراجه برزیلی تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

میگو ۵۰۰ گرم

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۲ عدد

لوبیا چشم بلبلی ۱٫۵ لیوان

سیر ۱ حبه

پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

فلفل تند ۱ عدد

آرد به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه آکاراجه برزیلی

مرحله اول

برای تهیه یک وعده آکاراجه برزیلی لذیذ نخست مقداری لوبیا چشم بلبلی را بشویید و در یک قابلمه پر از آب قرار دهید، سپس قابلمه را روی شعله بگذارید و حبوبات را به مدت 2 الی 3 ساعت روی شعله قرار دهید تا کاملا پخته شده و نرم شوند.

مرحله دوم

در این مرحله برای تمیز کردن میگو‌ها، برش نازکی از پشت در آنها ایجاد می کنیم و رگ سیاه داخل آن را جدا می کنیم و به دقت می شوییم. سپس میگوها را در آبکش بریزید و آب اضافی آن را بگیرید.

مرحله سوم

اکنون 1 عدد پیاز را به شکل خلالی برش دهید و در تابه ای مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس روغن زیتون را در ماهیتابه داغ کنید، بلافاصله پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید، نمک و پاپریکا را به ماهیتابه اضافه نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز کاملا سرخ شده و رنگ طلایی به خود بگیرد. وقتی پیاز سرخ شد، میگو را به ماهیتابه اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید، سپس نمک و فلفل سیاه را به تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم

پس از این مدت، ماهیتابه را از روی شعله بردارید. وقتی حبوبات کاملاً پخت، قابلمه را از روی شعله بردارید و در آبکش بریزید، سپس لوبیای پخته شده با سیر را در غذاساز بریزید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

سپس دانه های فلفل را جدا کرده و با بقیه پیاز در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا مواد کاملا میکس و پوره شوند. بعد از آن مواد خمیری را درون یک کاسه مناسب ریخته و مقداری آرد به آن اضافه نمایید.

مرحله هفتم

به یاد داشته باشید که برای فرم‌ خمیر کمی آرد به آن اضافه کنید. اکنون خمیر را خوب مخلوط کنید و به 15 قسمت مساوی تقسیم کنید سپس هر بخش را به شکل بیضی در آورید و در یه تابه‌ی مناسب روی شعله ملایم قرار دهید.

مرحله هشتم

در این مرحله روغن مایع را در ماهیتابه بریزید و خوب حرارت دهید و خمیر فرم داده شده را در تابه گذاشته و خوب سرخ کنید، و وقتی کاملاً سرخ شد، روی دستمال روغن گیری قرار دهید.

مرحله نهم

پس از گرفتن روغن اضافی آکارجه ها، روی آنها یک سوراخ ایجاد کرده و مقداری از مواد میانی داخل آنها بریزید تا پر شوند، در ادامه آنها را داخل ظرف مورد نظرتان قرار داده و در کنار سس مورد علاقه‌تان سرو کرده و نوش جان‌ کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه آکاراجه برزیلی

  1. لیان

    خیلی دنبال این طرز تهیه بودم👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)