رضیم
رضیم
طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای لذیذ سنتی ایرانی اسفناج پلو است که در بسیاری از دستور پخت ها قابل تهیه است. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ و اسفناج پلو به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

اسفناج نیم کیلو گرم

پیاز ۲ عدد

برنج دو و نیم پیمانه

زرده تخم مرغ ۱ عدد

ماست ۲ قاشق غذا خوری

زعفران کمی

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

شوید خشک یک چهارم پیمانه

سیر رنده شده ۱ قاشق چای خوری

رب انار ۴ قاشق غذا خوری

روغن به مقدار لازم

سینه مرغ ۱ عدد

طرز تهیه اسفناج پلو همراه با مرغ

مرحله اول

برای تهیه اسفناج پلو با مرغ ابتدا پیازها را شسته و پوست می گیریم. سپس آن ها را نگینی می بریم. تابه ای بردارید و با کمی روغن گرم کنید. پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله سینه های مرغ را مکعبی و در سایز متوسط خرد نمایید و داخل تابه آن ها را سرخ می کنیم. زردچوبه، فلفل، نمک و سیر را به مرغ اضافه می کنیم. می توانید هویج را رنده کرده و اضافه کنید.

مرحله سوم

یک فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و درب آن را خوب ببندید و اجازه دهید مرغ به طورکامل پخته شود. هنگام پخت مرغ اگر آب آن تمام شد آن را بیرون می آوریم. یک تابه بردارید و اسفناج خرد شده را در آن بریزید.

مرحله چهارم

سپس روی حرارت کوچکی می گذاریم و اجازه می دهیم با آب خودش بجوشد سپس آب را می ریزیم. سپس شوید خشک و رب انار را اضافه کرده و مخلوط کنید. اگر سس انار، ترش است کمتر استفاده کنید.

مرحله پنجم

اسفناج را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. داخل قابلمه ای آب می ریزیم و حرارت می دهیم تا بجوشد. سپس نمک و روغن را اضافه کرده و برنج را که دو ساعت در آب و نمک خیس کردیم آبکش می کنیم.

مرحله ششم

سپس برنج خیس شده را در آب جوش بریزید و بپزید. وقتی برنج نیم پز شد آن را آبکش کنید. یک کاسه بردارید، زرده تخم مرغ، ماست و زعفران را داخل آن بریزید و هم بزنید تا یکدست و بدون گلوله شود.

مرحله هفتم

در این مرحله دو کفگیر برنج آبکش شده را به محتوای داخل تابه که از قبل آماده کردیم، اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. سپس یک تابه مناسب بردارید و کف آن را با کمی روغن بپوشانید. مخلوط تخم مرغ را کف تابه بریزید.

مرحله هشتم

در اینن مرحله بایستی ابتدا آن را به طور کامل و یکنواخت در ته قابلمه پهن می کنیم تا ته قابلمه ته چینی داشته باشد. بقیه مخلوط برنج، مرغ و اسفناج را داخل قابلمه بچینید. در آخر کمی کره را به روش بن ماری آب کرده و به برنج اضافه کنید.

مرحله نهم

در مرحله آخر زعفران پخته شده را روی برنج می ریزیم و می جوشانیم. روی درب آن می گذاریم و می گذاریم روی حرارت ملایم دم بکشد. بعد از 40 دقیقه اسفناج پلو آماده است.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ

  1. نازدلبر (خریدار محصول)

    چقدر زیبا و خوش سلیقه 👏🏻 😊 👌🏻 😊

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی