رضیم
رضیم
طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی

موارد لازم + طرز تهیه

اسپاگتی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای بین المللی است که می توان آن را طبق دستور العمل های مختلفی تهیه کرد. همانگونه که حتما می دانید این غذای خوشمزه یکی از معروف ترین غذاهای ایتالیایی است که البته در هر کشوری به شیوه‌ی منحصر به فردی پخت می‌شود. در این آموزش قصد داریم دستور پخت اسپاگتی کوفته قلقلی یا همان میت بال شرح دهیم. در گذشته اسپاگتی و میت بال دو غذای مجزا بودند، اما امروزه ترکیب اسپاگتی با میت‌بال یکی از پرطرفدارترین غذاهای رستوران هاست و همین استقبال فراوان باعث شده تا این دو غذا با هم ترکیب شوند. برای مشاهده آموزش این غذای لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

اسپاگتی 400 گرم

گوشت چرخ کرده 300 گرم

تخم مرغ 1 عدد

آرد سوخاری ریز 2 قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان 2 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد متوسط

سیر 2 حبه

گوجه فرنگی 3 عدد

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری سرپر

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

فلفل قرمز و آویشن به مقدار کافی

دستور پخت اسپاگتی

مرحله اول

برای تهیه یک اسپاگتی لذیذ نخست گوشت چرخ کرده را در کاسه‌ی بزرگ و مناسبی بریزید. سپس در ظرفی تخم مرغ‌ها را بشکنید و اگر سالم بود به گوشت اضافه کنید و کمی با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله آرد سوخاری را همراه با نمک و فلفل سیاه و قرمز و آویشن خشک به مواد اضافه نمایید و در پایان پنیر پارمیزان را اضافه کرده و همه مواد را هم بزنید و با دست ورز دهید تا به طور کامل مخلوط شوند.

مرحله سوم

سپس در تابه ای روغن بریزید و روی شعله ملایم بگذارید تا روغن به مرور داغ گردد، حدود 25 گرم گوشت را از مایه گوشت برداشته و با دست به شکل دایره در آورید و در بشقاب بگذارید.

مرحله چهارم

همه مایه گوشت را به این صورت درست نمایید، وقتی روغن داغ شد توپک‌ها را به تابه اضافه کنید و بگذارید با شعله ملایم پخته و کاملاً سرخ شوند. بعد از اینکه یک روی آن ها کاملا سرخ شد آن را برگردانده تا روی دیگر آن ها هم سرخ شود.

مرحله پنجم

سپس گوجه فرنگی ها را شسته و پوست‌شان را گرفته و در کاسه ای رنده نمایید و رب گوجه فرنگی و مواد را به آن بیفزایید و مقداری فلفل سیاه و برگ های آویشن خشک را روی مواد ریخته و کنار بگذارید.

مرحله ششم

پیاز را پوست گرفته و بشویید و با رنده متوسط رنده کنید و کمی روغن داخل شیرجوش بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید و پیازها را داخل آن بریزید و تفت دهید تا کاملا سبک و شفاف شوند.

مرحله هفتم

سیر را هم پوست گرفته و شسته و رنده نمایید، و به پیاز اضافه نمایید و بگذارید کمی نرم و پخته شوند، سپس مخلوط پوره گوجه فرنگی را که قبلاً آماده کرده بودید به مخلوط پیاز و سیر بیفزایید.

مرحله هشتم

سپس چند دقیقه تفت دهید و سپس این سس را روی گوشت‌های سرخ شده ریخته و بگذارید تا سس کاملا غلیظ شده و قوام بگیرد. پس از تهیه سس، مقداری آب در قابلمه مناسبی بریزید.

مرحله نهم

در مرحله بعد مقداری نمک و روغن را روی شعله تقریباً زیاد قرار دهید تا آب کاملا بجوشد، سپس اسپاگتی ها را بدون اینکه خرد نمایید در قابلمه پر از آب در حال جوش قرار دهید تا کاملا نرم شوند.

مرحله دهم

دقت داشته باشید که اسپاگتی را نمی توان دم انداخت، پس باید کاملا نرم گردد. سپس آبکش نموده و روغن زیتون را در همان آبکش روی اسپاگتی‌ها بریزید تا کاملا آن را آغشته کند و در ادامه در بشقاب بریزید.

مرحله یازدهم

سپس توپک های گوشتی طعم‌دار شده با سس را در کنار بشقاب بگذارید و مقداری از سس را روی اسپاگتی بریزید و در پایان می‌توانید برای تزیین آن مقداری پنیر پارمیزان را اضافه نمایید، و یک برگ ریحان هم روی آن بگذارید، و میل کنید. نوش‌جان‌تان!

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی

  1. هوشبام

    مثل همیشه عالی????????????

  2. زرستان

    وووووووی چه جذابه????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی