رضیم
شماره دستور پخت: 3589
رضیم
طرز تهیه اشترودل پیتزایی

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که اشترودل نوعی غذای ساندویچی محسوب می شود که در فر با خمیر تهیه شده و میل می شود. مواد داخلی اشترودل شامل گوشت و مرغ پخته و سرخ شده یا سوسیس و کالباس و گاهی اوقات نیز سبزیجات پخته برای سبزی خواران می باشد. در این مطلب و در رسپی این غذا سوسیس و کالباس آماده به کار برده شده است. به علاوه این غذا هم خوش طعم است و هم ظاهر خوبی دارد و ازین رو همچون فینگر فود و پیش غذا می تواند در مجالس گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی اشترودل پیتزایی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم اشترودل پیتزایی

آرد ۳۰۰ گرم

شکر ۳۰ گرم

نمک ۷ گرم

خمیر مایه ۵ گرم

شیر یا آب ولرم ۱۵۰ گرم

کره یک سوم وزن خمیر

کالباس به مقدار لازم

سوسیس به مقدار لازم

فلفل دلمه ای نصف ۱ عدد

سس کچاپ به مقدار لازم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

زرده تخم مرغ ۱ عدد برای رومال

نحوه و دستور درست کردن اشترودل پیتزایی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن اشترودل لذیذ و پیتزایی می بایست یک ظرف انتخاب کرده و آرد و شکر و نمک را درون آن بریزید. اکنون خمیر مایه نیز بیفزایید و با کمک شیر یا آب ولرم یک خمیر تهیه نمایید. در این قسمت خمیر را تا جایی ورز دهید تا حالت چسبندگی نداشته باشد.

گام دوم

در این مرحله با درپوشی ظرف را بپوشانید و به اندازه دو ساعت در یخچال نگه دارید. پس از آن نیز کره را از فریزر بیرون بیاورید و با کمک وردنه آن را اندکی پهن کنید. در ادامه روی سطح کار آرد پاشی بریزید و خمیر را با کمک وردنه نیز پهن کنید.

گام سوم

اکنون کره را در میان خمیر گذاشته و آن را از حاشیه ها روی کره جمع کنید. سپس با وردنه بار دیگر خمیر را پهن کنید و مجددا روی هم جمع کنید. سعی کنید این کار را بار دیگر با خمیر انجام داده و سپس داخل ظرف گذاشته و به یخچال برگردانید و منتظر بمانید تا استراحت کند.

گام چهارم

در این گام سوسیس ها را به شکل کاج از دو سمت آن با چاقو یا قیچی ببرید. در ادامه کالباس ها را نیز به شکل مربعی نگینی خرد نمایید. اکنون خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و به شکل یک مستطیل پهن کنید. سپس روی خمیر را سس کچاپ بمالید و سپس پنیر پیتزا هم روی آن بزنید.

گام پنجم

در این قسمت یک سمت سوسیس ها را بگذارید. سپس روی مابقی خمیر نیز کالباس و فلفل دلمه ای ریز خرد شده بریزید و آهسته و کم کم آن را رول کنید. در ادامه اندکی با کمک وردنه آن را پهن کنید و روی آن برش هایی ایجاد نمایید. این خمیر را به سه یا چهار قسمت مساوی تقسیم نمایید. در این زمان یک سینی فر را انتخاب کرده و روغن مالی کنید.

گام ششم

در پایان اشترودل ها را داخل سینی بگذارید. سپس روی آن را زرده تخم مرغ بمالید و در فر از پیش داغ شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا روی اشترودل ها طلایی و خشک شوند. اکنون غذای شما آماده است و می توانید ان را با هر نوع سسی که می خواهید میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه اشترودل پیتزایی

  1. مارینا

    ممنونم از این همه رسپی خوشمزه👏🏻👏🏻

  2. بامداد (خریدار محصول)

    چه خوشم اومد😍😉

  3. نیکچهره (خریدار محصول)

    من به آشپزی خیلی علاقه دارم واسه همین خیلی به سایتتون سر میزنم😍🤩

  4. 0912xxxx091

    تشکر عالی بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)