رضیم
شماره دستور پخت: 3587
رضیم
طرز تهیه اشپل کوکو

موارد لازم + طرز تهیه

همانطور که می دانید یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی کوکو می باشد که از ترکیب سبزیجات گوناگون به همراه تخم مرغ تهیه می شود. ولی اشپل کوکو به عنوان یک غذای مختص به شهر گیلان از اشپل یا تخم ماهی و مخلوط آن با ادویه جات گوناگون و برگ سیر و تخم مرغ به دست می آید. باید بدانید که اشپل ماهی خواص زیادی دارد و مملواز امگا ۳ می باشد. ولی در مقایسه با ماهی، غذایی سنگینی محسوب می شود و هضم آن برای معده مشکل می باشد. بنابراین پیشنهاد این است که کمتر از مواد غذایی دیگر خورده شود. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی اشپل کوکو را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

اشپل ۳۰۰ گرم

برگ سیر ½ پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت اشپل کوکو

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن اشپل کوکوی لذیذ می بایست برگ سیر ها را بشویید و ریز خرد نمایید. اکنون درون یک کاسه اشپل را بریزید. پس از آن برگ سیر ها را روی اشپل بریزید. نمک و فلفل و زردچوبه را نیز به عنوان چاشنی به آن بیفزایید.

گام دوم

در این مرحله تخم مرغ را به کاسه بیفزایید و به طور کامل ترکیب نمایید تا مواد با یکدیگر یکنواخت شوند. مواد درون کاسه می بایست خوب با هم ترکیب شوند تا بوی بد ماهی گرفته شود. اکنون یک تابه برداشته روی شعله اجاق بگذارید و کمی روغن در آن بریزید تا داغ شود.

گام سوم

سپس هنگامی که روغن داغ شد کلیه مواد را با هم داخل تابه ریخته و به کمک قاشق مواد را درون تابه صاف کنید، پس از آن حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا کوکو پخته شود.

گام چهارم

در پایان بعد از سرخ شدن یک سمت کوکو سمت دیگر آن را نیز به طور کامل سرخ نمایید. اکنون کوکو شما آماده است و می توانید آن را در ظرف مناسبی به همراه سبزی خوردن و سیر ترشی، میل نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه اشپل کوکو

  1. مِهرسا (خریدار محصول)

    رخ جذابشو ببین😊

  2. سَریر

    چه خوشمزه و جذاب شدهههه👏🏻👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی