رضیم
شماره دستور پخت: 4513
رضیم
طرز تهیه اوتمیل هلو

موارد لازم + طرز تهیه

شاید فکر کنید که در صورت رژیم گرفتن در درست کردن غذا دچار محدودیت شده و باید از غذاهای روتین و تکراری استفاده کنید. ولی این تصور اشتباه است. حتی اگر به دنبال تناسب اندام هم هستید می‌توانید در لیست غذایی خود تنوع بسیاری داشته باشید به گونه‌ای که هم غذاهای گوناگونی بخورید و هم این غذاها دارای کالری کم و لذیذ باشند. مهم‌تر از همه می‌توانید غذاهای مفید و قوی بخورید. از جمله خوراکی‌های رژیمی که به عنوان یک صبحانه فوری، سیرکننده، سالم و لذیذ درست می‌شود اوتمیل هلو است. برای تهیه این صبحانه مقوی از جو دو سر و آب یا شیر استفاده می‌کنند. به منظور یادگیری نحوه درست کردن اوتمیل هلو به صورت مرحله به مرحله، با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم اوتمیل هلو

جو دو سر ۱ فنجان

شیر ۲ فنجان

کره بادام زمینی ۱ قاشق غذا خوری برای تزیین

عسل ۱ قاشق چای خوری

هلو کنجد و مغزها برای تزیین

نحوه درست کردن اوتمیل هلو

مرحله اول

به منظور درست کردن یک اوتمیل هلوی لذیذ ابتدا شیر و جو دو سر را در داخل یک قابلمه کوچک ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم تا به طور کامل یکدست گردد. سپس قابلمه را بر روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

پس از آنکه شیر جوش آمد شعله گاز را کم می‌کنیم و 3 تا 5 دقیقه صبر می‌کنیم تا غلیظ شود. در این بازه زمانی به صورت پیوسته مواد را بهم می‌زنیم تا ته نگیرد.

مرحله سوم

هنگامی که مواد داخل قابلمه به مقدار کافی قواد پیدا نمود قابلمه را از روی گاز برمی‌داریم. پس از آنکه مقداری خنک‌تر شد در داخل قابلمه عسل می‌ریزیم. بعد مواد را در داخل یک ظرف مناسب ریخته و آن را به کمک هلو، مقدار کمی کنجد و مغز تزیین نموده و میل می‌نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه اوتمیل هلو

  1. حکیمه

    چه ایده خوب و راحتی

  2. گلبن

    وای منم درست میکنم اینو، عاشقش شدم🙂

  3. زادک

    رخ عکسو ببین ???? ???? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی