رضیم
رضیم
طرز تهیه ایزگارا بالیک

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای قدیمی کشور ترکیه ایزگارا بالیک می باشد که با استفاده از ماهی کباب شده پخت می گردد. برای تهیه این غذا ماهی های ماکرل یا پالاموت، ماهی رنگ آبی یا لوفر، اردک ماهی، ماهی کولی و ماهی سیم یا چوپرا می تواند مورد استفاده قرار گیرد. غذاهای دریایی افزون بر مزه دلنشین خواص متعددی دارند. در این غذا ماهی به حالت کبابی مورد استفاده قرار می گیرد که در مقایسه با ماهی های سرخی سالم تر و رژیمی تر می باشد زیرا سرخ شده و دارای روغن نیست.

مواد لازم برای ۴ نفر

ماهی چوپرا، قزل یا کپور ۲ عدد متوسط

آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذا خوری

پیاز حلقه شده ۱ عدد

رنده پوست لیمو ترش ۱ قاشق چای خوری

لیمو ترش حلقه شده ۱ عدد برای زیر ماهی

رزماری چند برگ

سیر ۴ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

تخم گشنیز و پوره فلفل به مقدار لازم

زردچوبه و پاپریکا به مقدار لازم

سبزیجات معطر خشک به مقدار لازم

طرز تهیه ایزگارا بالیک

گام نخست:

برای پخت ماهی تنوری ترکیه ای نخست ماهی را تمیز کرده و با آب سرد شستشو می دهیم. بعد داخل یک ظرف می گذاریم و ماهی را با استفاده از نمک زیاد و آبلیمو تازه و فلفل سیاه طعم می دهیم و برای 60 دقیقه داخل یخچال استراحت می دهیم تا ماهی مزه ها را جذب نماید.

گام دوم:

همه ادویه ها و سبزی های معطر را درون یک ظرف با هم ترکیب می کنیم. روغن را اضافه کرده تا یک خمیر نرم آماده شود. سیر را خرد نموده و داخل شکم ماهی می ریزیم. بعد داخل شکم و روی ماهی را از این خمیر می زنیم.

گام سوم:

بعد از آن کاملا ماساژ می دهیم. به حالت کج روی پوست ماهی چاقو میزنیم با این کار علاوه بر اینکه به خوبی مزه دار می شود به خوبی هم پخته می شود. پیاز را می شوییم و به صورت حلقه ای برش می زنیم. بعد ته سینی فر را اندکی چرب نموده و بعد پیازها را ته آن قرار می دهیم.

گام چهارم:

لیمو ترش را نیز به حالت حلقه ای خرد می کنیم و روی پیازها قرار می دهیم. بعد ماهی را روی پیاز و لیمو می گذاریم. روی ماهی ها چند برگه رزماری قرار می دهیم و درون فر قرار می دهیم تا در درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد در زمان 60 دقیقه پخته شود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ایزگارا بالیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی