رضیم
رضیم
طرز تهیه بادمجان پفکی

موارد لازم + طرز تهیه

بادمجان پفکی یکی از غذاهای لذیذ و محبوب بین المللی است که با دستور پخت های مختلفی می توان آن را طبخ کرد. این غذای لذیذ از انواع غذاهای سوخاری است، اما با بادمجان سوخاری کاملاً متفاوت است. بادمجان سوخاری را با غلتاندن در پودر سوخاری درست می کنند، اما بادمجان پفکی مانند جوجه چینی و میگوی پفکی از مالیدن آن به خمیر درست می شود. بادمجان پفکی چون با روغن زیاد سرخ می شود،کالری زیادی دارد، و به همین جهت یک غذای کامل محسوب می‌شود، البته می توانیم از این غذای لذیذ به عنوان پیش غذا هم استفاده کنیم، برای مشاهده دستور پخت این غذای لذیذ تا انتها با سایت رضیم همراه باشید

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان 2 عدد

تخم مرغ 2 عدد

شیر 2 قاشق غذاخوری

آرد سفید 4 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت بادمجان پفکی

مرحله اول

برای تهیه بادمجان پفکی نخست بادمجان ها را با پوست بشویید و با دستمال خشک کنید سپس از پوست هر بادمجان یک برش یک سانتی متری (مشابه رنگ گورخر) بردارید و روی تخته آشپزخانه قرار دهید.

مرحله دوم

سپس بادمجان‌ها را به قطر 1 سانتی متر به شکل ورقه‌ای برش دهید. بعد از آن، تخم مرغ ها را در کاسه‌ی مناسبی بشکنید و با چنگال هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله بیکینگ پودر و نمک، فلفل سیاه، آرد و شیر را به کاسه حاوی تخم مرغ ها اضافه نموده و با همزن دستی یا چنگال همه ادویه ها را هم بزنید تا مواد به طور کامل ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

اکنون کاسه‌ی مخلوط تخم مرغ را دم دست نگه دارید. پس از آن در یک قابلمه کوچک ترجیحا با عمق زیاد روغن سرخ کردنی بریزید به گونه‌ای که بادمجان ها در هنگام سرخ کردن در روغن شناور شوند.

مرحله پنجم

اکنون بادمجان ها را داخل مخلوط تخم مرغ بریزید تا کاملا با آن آغشته شود و بلافاصله در روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند. همه بادمجان ها را به همین ترتیب سرخ نمایید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که هیچوقت بادمجان های زیادی را روی هم در قابلمه نگذارید. بعد از سرخ شدن و پف کردن بادمجان ها را در توری بریزید تا روغن اضافی آنها گرفته شود و سپس بادمجان‌های پفکی را در ظرف مورد نظرتان بچینید و با سس دلخواه میل نمایید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه بادمجان پفکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)