رضیم
رضیم
طرز تهیه ته‌چین آلو اسفناج

موارد لازم + طرز تهیه

در این بخش سعی داریم به آموزش یکی دیگر از غذاهای سنتی خوشمزه‌ی کشورمان بپردازیم. ته‌چین آلو اسفناج به عنوان یکی از غذاهای ایرانی با دستورهای طبخ متنوعی در دسترس است. برای آموزش این غذا، لطفأ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم ته‌چین آلو اسفناج برای ۲ نفر

برنج ۲ پیمانه
فیله مرغ ۲ عدد
اسفناج ۲۰۰ گرم
آلو ۶ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
ماست ۶ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۲ عدد
گلاب ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز طبخ ته‌چین آلو اسفناج

1- پیش از شروع کار لازم است برنج را بسته به نوع آن، بین 30دقیقه تا 2 ساعت در آب ولرم و قدری نمک بخیسانید. برای شروع کار، اسفناج‌های تمیز را به صورت متوسط( نه خیلی ریز و خیلی درشت) ساطوری کنید.
2- اسفناج‌های خرد شده را در کمی روغن تابه تفت داده تا آب آن خارج شده و اندکی سرخ گردد. تفت دادن را تا زمان تمام شدن آب اضافی اسفناج‌ها ادامه دهید و سپس کنار بگذارید.
3- برای طبخ این غذا از فیله‌ی مرغ استفاده می‌شود. بنابراین برای آبپز کردن آن، 2 پیمانه آب به همراه قدری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه استفاده نمایید و با حرارت متوسط به خوبی مرغ را آب‌پز نمایید. پس از آن لازم است این فیله‌ها به صورت مکعبی برش بخورند.
4- برای پخت اولیه‌ی برنج از یک قابلمه‌ با اندازه‌ی مناسب که تا نیمه پر شده و 1 قاشق چای‌خوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن به آن افزوده شده، استفاده کنید. تا زمان جوش آمدن آب داخل قابلمه منظر بمانید.
5- حال برنج را در آب جوش قابلمه ریخته و مدت تقریبی 7 الی 10 دقیقه را برای یخت اولیه‌ی برنج در نظر بگیرید. البته بسته به نوع برنج می‌تواند این مدت زمان متفاوت باشد. با نرم شدن سطح بیرونی برنج و سفت بودن وسط برنج، آن را آبکش کنید. در ادامه، در یک کاسه‌ی بزرگی زرده‌ی تخم‌مرغ، ماست، زعفران دم‌شده و گلاب ریخته و با یکدیگر مخلط نمایید.
6- پس از آن برنج را به ترکیب داخل کاسه اضافه و به منظور ترکیب شده کامل برنج و مواد با یکدیگر، به خوبی هم بزنید. قابلمه‌ی مناسبی که کف آن را با روغن چرب کرده‌اید را بر روی حرارت گذاشته و به مقدار نیمی از برنج را در آن بریزید و به خوبی آن را فشار دهید.
7- اسفناج، نکع‌های مکعبی شده‌ی مرغ و آلوهای خیسانده شده را روی برنج بریزید. حال در ادامه، باقیمانده‌ی برنج را بر روی مواد بریزید و مجددأ با یک کفگیر یا پشت قاشق، به خوبی فشار دهید. این فشار سبب نکه‌ای شدن ته‌چین می‌گردد.
8- قابلمه را بر روی شعله‌ پخش‌کن قرار داده تا به مدت 45 الی 60دقیقه دم بکشد. حال برای سرو آن ظرف مناسبی انتخاب و با گذاشتن آن بر روی دهانه‌ی قابلمه و برگرداندن ظرف قابلمه با یکدیگر، ته‌چین را به ظرف انتقال داده و با دورچین مناسبی تزیین نمایید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ته‌چین آلو اسفناج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)