رضیم
رضیم
طرز تهیه ته چین باقالی پلو

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای خوشمزه و مورد علاقه ی ایرانیان که میتوان در تهیه آن خلاقیتهای بسیاری را به خرج داد ته چین میباشد. ته پین را میتوان به صورتهای مختلف و در عین حال زیبا در کنار سایر غذاها در مجالس و مهمانیها سرو کرد. در سایت رضیم اینجا قصد داریم به شما طرز تهیه یک نوع ته چین (ته چین باقلا پلو با ماهیچه) را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۳ ونیم پیمان

ماهیچه ۴ تکه

تخم مرغ ۳ عدد

ماست نصف لیوان

روغن یک سوم لیوان

شوید ½ پیمانه

باقلا ۱٫۵ پیمانه

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

زعفران به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه ته چین باقالی پلو

قبل از اینکه به آموزش تهیه ته چین بپردازیم در مورد ماهیچه این نکته را در نظر ذداشته باشید که ماهیچه را از یک شب قبل از پخت در فلفل و زعفران بغلتانید و آن را طعم دار کنید. سپس برای پخت آن را با کمی آب بگذارید تا به آرامی بپزد و آب آن گرفته شده و نرم شود.

اینک به طرز تهیه ته چین میپردازیم.

در ابتدا برنج را شسته و آن را خیس کرده و به مدت چند ساعت بگذارید در آب بماند.سپس آن را در آب جوش پخته و بعد از نیم پز شدن آب کش کنید و کنار بگذارید.

نکته1: بهتر است در تهیه انواع ته چین از برنج ایرانی استفاده کنید.

در مرحله بعد باقلا را که بهتر است تازه باشد در کمی روغن و زردچوبه تفت ددهید و سپس شوید خشک و یا شویدی را که تازه تهیه کرده و خرد کرده اید به باقلا اضافه کنید و خوب هم زده و تفت دهید.

نکته 2: میتوانید به باقلا در حال تفت داده شدن کمی سیر هم اضافه کنید.

مرحله ی بعد نوبت به تخم مرغها میرسد، آنها را در ظرفی شکسته و ماست و زعفران و روغن را نیز به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پس از اینکه خوب مخلوط شدند، یک کفگیر از برنجی را که پخته و کنار گذاشته اید به مقداری از این مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بقیه برنج را به ظرف حاوی باقلا و شوید افزوده و آنها را آنقدر خوب مخلوط کنید که هم برنج به شوید و باقلا آغشته شود و سپس بقیه مواد تخم مرغی را نیز به این برنج اضافه کرده و هم بزنید.

در مرحله بعد که باید ته پین را داخل ظرف برای پخت بریزید، در ظرفی که مخصوص ته چین است و یا ظرفی نچسب ایتدا برنج زعفرانی را بریزید و حسابی آن را محکم کف ظرف فشرده کنید و سپس برنج مخلوط شده با باقلا و شوید را نیز روی آن بریزید و آن را هم فشار دهید و ظرف را روی شعله گاز (با شعله پخش کن) بگذارید تا زمانی که اطراف غذای شما طلایی شد، غذا پخته است و آماده سرو میباشد. غذا را در ظرف دلخواه کشیده و با ماهیچه پخته شده در کنارش سرو کنید.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه ته چین باقالی پلو

  1. باستیان

    من امروز درستش میکنم 🙏🏻 🙂 🤩

  2. آناشید

    چقدر جالب بود????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی