رضیم
رضیم
طرز تهیه خوراک کدو و قارچ

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله غذاهای ساده و لذیذ بین‌المللی خوراک کدو و قارچ می‌باشد که به روش‌های گوناگونی تهیه می‌گردد. برای فراگیری نحوه درست کردن این خوراک به صورت مرحله به مرحله، با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

کدو سبز ۴ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

قارچ ۱۲ عدد

پیاز ۲ عدد

سیر ۲ حبه

سیب زمینی ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

نحوه درست کردن خوراک کدو و قارچ

مرحله اول

به منظور درست کردن خوراک کدو و قارچ ابتدا کدو سبز را شسته و آن را همراه با پوست به شکل حبه‌ای خرد می‌کنیم. سپس پوست پیازها را کنده و آنها را به شکل نگینی یا خلالی خرد می‌نماییم. پس از آن یک تابه مناسب انتخاب کرده و آن را بر روی شعله گاز می‌گذاریم.

مرحله دوم

پیازهای خرد شده را در داخل تابه ریخته و آنقدر تفت می‌دهیم تا سبک و شیشه‌ای گردند. پس از آن پوست سیرها را کنده و آنها را در داخل تابه رنده می‌نماییم. سپس مقداری زردچوبه در داخل تابه ریخته و مواد داخل تابه را حدود یک الی دو دقیقه تفت می‌دهیم.

مرحله سوم

بعد از آنکه بوی عطر سیر و زردچوبه بلند شد گوجه فرنگی‌ها را پوست کنده و آنها را در داخل تابه رنده می‌نماییم. همچنین می‌توانیم گوجه فرنگی‌ها را به شکل نگینی خرد کنیم. پس از آن قارچ‌ها را به شکل ریز خرد می‌نماییم.

مرحله چهارم

قارچ و کدو سبز خرد شده را در داخل تابه ریخته و مقداری نمک و فلفل سیاه بر روی مواد داخل تابه می‌ریزیم و درب تابه را بر روی آن قرار می‌دهیم. شعله گاز را پایین کشیده تا مواد داخل تابه کاملا پخته و آب داخل تابه کشیده شود.

مرحله پنجم

هنگامی که خوارک در حال آماده شدن است، پوست سیب‌زمینی‌ها را کنده و آنها را به شکل نگینی خرد می‌کنیم. پس از آن تابه دیگری را بر روی شعله گاز قرار داده و در داخل آن مقداری روغن می‌ریزیم. سپس سیب‌زمینی‌های خرد شده را در داخل تابه سرخ می‌نماییم.

مرحله ششم

بعد از کشیده شدن آب خوراک، سیب‌زمین‌هایی را که سرخ کردیم در داخل تابه ریخته و با مواد داخل آن ترکیب می‌نماییم تا یکدست گردد. نهایتا خوراک آماده شده را در داخل یک ظرف مناسب ریخته و آن را همراه با برنج و یا نان میل می‌کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک کدو و قارچ

  1. ذَلفا

    به به چه عالی شده😋

  2. شیدرخ (خریدار محصول)

    مثل همیشه بی نظیر????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی