رضیم
شماره دستور پخت: 3491
رضیم
طرز تهیه خوراک گل کلم

موارد لازم + طرز تهیه

خوراک گل‌کلم از لذیذترین غذاهای ایرانی است که با مواد مختلف و متنوعی طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام این غذای لذیذ با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ عدد کامل

پیاز ۲ عدد بزرگ

سیر ۳ حبه

گل کلم ۱ عدد کوچک

گوجه فرنگی ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

فلفل دلمه ای ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خوراک گل کلم

مرحله اول

برای تهیه خوراک گل‌کلم نخست مرغ را به قطعات کوچک برش دهید و کنار بگذارید. بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد نمایید و در تابه مناسبی با کمی روغن تفت دهید تا پیاز شفاف و طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را ریز کرده و به تابه اضافه کنید. سیر را فقط تا زمانی که عطر آن بلند شود تفت دهید، سپس گوشت مرغ را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید، تا کاملا سرخ شود.

مرحله سوم

اکنون نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه نمایید و با مواد دیگر تفت دهید تا یکدست شوند. سپس گوجه ها را رنده کرده و به ماهیتابه اضافه کنید، سپس خوب تفت دهید تا آب اضافی آن از بین برود.

مرحله چهارم

بعد از اینکه آب داخل ماهیتابه از بین رفت، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود؛ سپس ۱ لیوان آب به تابه اضافه کنید و بگذارید مواد کاملا بجوشد و پخته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله گل کلم را به قطعات کوچک تقسیم کرده و سپس هویج ها را حلقه حلقه نمایید. بعد از این کار سیب زمینی‌ها را هم به 4 قسمت تقسیم کنید و وقتی سس کاملاً غلیظ شد آن را داخل تابه بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و نصف لیوان آب نیز اضافه کنید و بگذارید سبزیجات کاملا بپزند. پس از پخته شدن کامل خوراک گل کلم، آن را با نان یا برنج میل کنید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه خوراک گل کلم

  1. فرخنده (خریدار محصول)

    دست به کار میشم که درستش کنم????????????????????

  2. زرین همای

    سیو کردم بعدا درستش کنم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)