رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از محبوب ترین غذاهای پرطرفدار بین مردم، خورش فسنجان عراقی است. این غذا با رسپی-های مختلفی طبخ می شود. شما می توانید با همراهی ما آموزش کامل پخت خورش فسنجان عراقی را مرحله به مرحله به صورت کامل ببینید.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله مرغ ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد متوسط

پودر گردو ¾ پیمانه

رب انار ۱ پیمانه

ارده ½ پیمانه

آب ۲ پیمانه

چوب دارچین ۱ تکه

برگ بو ۱ عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هر کدام ۱ قاشق چایخوری

روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه خورش فسنجان عراقی

مرحله اول

برای تهیه خورش فسنجان عراقی از قطعات ریز شده فیله مرغ استفاده می شود. البته ابعاد مرغ دلخواه است و می توان با قطعات درشت تر نیز آن را تهیه نمود. قطعات مرغ را درون کاسه ای ریخته و به آن نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و دقایقی ورز می دهیم.

مرحله دوم

روی ظرف حاوی مخلوط گوشت را با سلفون پوشانده و به مدت نیم ساعت درون یخچال به آن اجازه استراحت بدهید تا مزه ها به خورد گوشت بروند. پس از گذشت یک زمان مناسب، تابه ای را روی شعله ملایم قرار دهید.

مرحله سوم

به تابه مورد نظر مقداری روغن اضافه کنید و سینه های مزه دار شده را درون تابه مرتب بچینید و کامل سرخ کنید. پس از سرخ شدن کامل مرغ ها، آن ها را از درون تابه خارج کنید و پیازها را به-صورت خیلی ریز رنده کنید و درون تابه بریزید.

مرحله چهارم

پیازهای رنده شده را به آرامی و روی شعله متوسط سرخ کنید تا کاراملی رنگ شوند. حال یک قابلمه در سایز مناسب انتخاب نموده و مرغ ها را درون آن بچینید. در ادامه پیاز سرخ شده، آب جوش، چوب دارچین و همپنین برگ بو نیز درون قابلمه ریخته و اجازه بدهید فیله های مرغ نیم پز شوند.

مرحله پنجم

در مرحله بعد در یک تابه مجزا بدون آنکه از روغن استفاده کنید پودر گردو را به آرامی روی شعله بسیار ملایم قرار داده و تفت بدهید. مرحله تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که بوی خامی گردو گرفته شود و رنگ طلایی بگیرد. برای رنگ و طعم بهتر رب انار را به گردو اضافه کنید.

مرحله ششم

حال رب انار را به خوبی با پودر گردو مخلوط کنید و در نهایت مقدار ارده به تابه خود اضافه کنید و مدت کوتاهی تفت بدهید. سپس تابه را از روی شعله به آرامی بردارید و ترکیبات داخل آن را به قابلمه اضافه نمایید.

مرحله هفتم

سپس در این مرحله خورش را کاملاً هم می زنیم تا سس کاملاً به خورد آن برود و اجازه می دهیم تا به مدت حداقل 2 ساعت روی شعله مناسب حرارت ببیند تا فیله های مرغ کاملا بپزد و جا بیوفتد. پس از افزایش غلظت و جا افتادن خورش، قابلمه را از روی حرارت شعله اجاق گاز بردارید.

مرحله هشتم

در انتها فیله های مرغ را به همراه خورش آماده شده درون ظرفی مناسب بکشید و تزیین کنید. در کنار ظرف خورش، دیس برنج زعفرانی و روغن زیتون سرو نمایید. حتی در کنار همه اینها می-توانید بسته به نوع طعم دلخواه خود رب انار ترش، ملس و یا شیرین استفاده نمایید. نوش جان و گوارای وجود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش فسنجان عراقی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی