رضیم
رضیم
طرز تهیه خورش قیمه برای 200 نفر

موارد لازم + طرز تهیه

خورش قیمه یکی از خورش های سنتی و لذیذ ایرانی است که در این دستور می توانیم به مقدار زیاد درست کنیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه برای 200 نفر با سایت آموزش آشپزی رضیم همراه باشید.

مواد لازم خورش قیمه برای 200 نفر

گوشت گوسفندی ۲۰ کیلوگرم
لپه ۳٫۵ کیلوگرم
پیاز ۸ کیلوگرم
رب گوجه فرنگی ۴ کیلوگرم
بادمجان ۲۰ کیلوگرم
سیب زمینی ۱۵ کیلوگرم
زعفران ۱ مثقال
چوب دارچین لوله ای ۱۰ عدد
پرک لیمو عمانی ۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی ۱۰ عد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه برای ۲۰۰ نفر


مرحله اول
برای تهیه خورش نذری در ابتدای کار لپه ها را شسته و در ظرفی با آب می گذاریم تا چند ساعت خیس بخورد و نفخ آن برطرف شود. بعد پیازها را پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم.
مرحله دوم
در این مرحله یک قابلمه بزرگ را روی حرارت بگذارید و پیاز را به همراه چند لیوان روغن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک شود. بعد از سبک شدن پیاز، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله سوم
حالا تفت دادن را ادامه می دهیم تا خامی ادویه ها از بین برود. بعد گوشت گوسفند را به صورت خورش خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ تکه های گوشت تغییر کند و کمی تفت می دهیم.
مرحله چهارم
در این مرحله چوب های دارچین را به قابلمه اضافه می کنیم سپس رب گوجه فرنگی را اضافه میکنیم و خوب تفت می دهیم تا کاملاً سرخ شود. بعد به اندازه کافی آب اضافه می کنیم و اجازه میدهیم تا گوشت کاملاً بپزد.
مرحله پنجم
پس از به جوش آمدن آب، کف روی آب را جمع کرده و دور بیندازید. در مرحله بعد لپه را آبکشی می کنیم و همراه با مقداری آب در قابلمه دیگری می ریزیم سپس یک پیاز کامل را پوست گرفته و همراه با مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.
مرحله ششم
در این مرحله قابلمه را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید لپه کاملاً بپزد. در این فاصله بادمجان ها را پوست گرفته و ورقه ای برش دهید، سپس مقداری نمک روی آنها بپاشید و کنار بگذارید تا تلخی آنها گرفته شود.
مرحله هفتم
بعد از یک ساعت بادمجان ها را آبکشی می کنیم سپس یک تابه بزرگ را گرم می کنیم و مقدار زیادی روغن اضافه می کنیم. سپس بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و دو طرف آنها را به طور یکنواخت تفت دهید.
مرحله هشتم
در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و قاچ می کنیم سپس با آب سرد بشویید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. بعد سیب زمینی ها را مانند بادمجان سرخ کنید و کنار بگذارید.
مرحله نهم
پس از پخت کامل لپه آن را در آبکش ریخته و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود سپس به همراه پوست لیمو به قابلمه اضافه کنید. برای طعم بهتر خورش مقداری لیمو عمانی سوراخ شده به همراه زعفران دم کرده اضافه می کنیم.
مرحله دهم
در این مرحله مقداری نمک اضافه کنید و خورش را بچشید. در صورت نیاز دوباره نمک می زنیم و میگذاریم خورش جا بیفتد. در آخر خورش را با بادمجان و سیب زمینی سرو می کنیم. برای این مقدار خورش حدود ۳۰ کیلو برنج لازم است.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خورش قیمه برای 200 نفر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)